Migrația numerelor de telefon prin portare a scăzut cu aproape 8.000 în februarie față de prima lună a anului

Migrația numerelor de telefon prin portare a scăzut cu aproape 8.000 în februarie față de prima lună a anului
scris 7 mar 2017

Aproape 84.000 de clienți de telefonie fixă și mobilă și-au mutat numărul în altă rețea în luna februarie, față de circa 92.500 în ianuarie, potrivit datelor publicate de Autoritatea Națională pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM). Peste 95% dintre numerele portate (operațiunea prin care un client își schimbă operatorul păstrându-și numărul de telefon) provin din rețele de telefonie mobilă.

Potrivit datelor ANCOM, dintr-un total de 80.156 de numere de telefonie mobilă portate în luna februarie, RCS&RDS a reușit să-și adjudece mai mult de jumătate, respectiv 48.185, comparativ cu 51.549 în luna ianuarie.

Urmărește-ne și pe Google News

Pe locul doi s-a plasat Orange România, cu 13.593 de utilizatori, de la 14.307 în prima lună a anului, devansând astfel Vodafone Romania, care a atras 11.320 de clienți, față de 14.413 cu o lună în urmă.

Următoarele două locuri revin Telekom Romania Mobile Communications (fosta Cosmote Romania) - 5.542 (de la 6.307 în ianuarie) și Telekom Romania Communications (fosta Romtelecom) - 1.516 (comparativ cu 1.312 în prima lună a anului).

EXCLUSIV Doar RCS&RDS și Telekom Fix au câștigat clienți din portarea numerelor în 2016. Restul operatorilor au ieșit pe minus CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Doar RCS&RDS și Telekom Fix au câștigat clienți din portarea numerelor în 2016. Restul operatorilor au ieșit pe minus

Pe segmentul de telefonie fixă, portările au scăzut în februarie cu 20,9%, la 3.623.

Lider este RCS&RDS – 1.832, urmat de Orange Romania – 755, UPC – 497, Vodafone Romania – 221 și Telekom Romania Communications – 125. Ierarhia a rămas neschimbată față de luna ianuarie.

ANCOM publică doar intrările numărul de clienți atrași de operatori din alte rețele, fără să precizeze și pe cel al clienților pierduți, care și-au mutat numărul în altă rețea, fiind astfel imposibilă calcularea unei situații nete a portărilor.

Autoritatea nu a dat curs solicitărilor Profit.ro de prezentare a datelor privind numărul clienților pierduți prin portare de către fiecare operator. La rândul lor, operatorii manifestă aceeași lipsă de transparență. 

Un client al unui operator de telecomunicații își poate porta numărul de telefon ori de câte ori dorește să schimbe rețeaua.

Din 2008, anul lansării portabilității numerelor de telefon în România și până la finele lunii ianuarie, peste 3,66 milioane de utilizatori au beneficiat de acest serviciu, din care 3 milioane sunt utilizatori de telefonie mobilă și aproximativ 654 de mii sunt utilizatori de telefonie fixă, potrivit ANCOM.

viewscnt
Afla mai multe despre
ancom
portabilitate
date statistice