Mark Zuckerberg, CEO și cofondator al Facebook, confruntat cu un val de critici potrivit cărora știrile false publicate pe această rețea de socializare au contribuit la ascensiunea lui Donald Trump, și-a apărat cu tărie compania și a spus că astfel de afirmații reprezintă ”o nebunie”, informează BBC.
Vorbind pe scena de la Techonomy, o conferință dedicată tehnologiei, organizată în California, Mark Zuckerberg a spus că Facebook nu ar trebui să fie considerată vinovată de victoria repurtată de republicanul Donald Trump în alegerile prezidențiale americane, scrie News.ro.
”Ideea că știrile false de pe Facebook au influențat în vreun fel alegerile este o idee destul de nebunească”, a spus Zuckerberg.
”Dacă voi credeți asta, atunci eu nu cred că voi ați înțeles mesajul pe care susținătorii lui Trump au încercat să îl transmită în campania pentru aceste alegeri”, a adăugat CEO-ul Facebook.
Mai multe date au arătat că știrile false au fost mult mai amplu distribuite pe rețeaua de socializare decât știrile care dezmințeau afirmațiile inițiale.
Pentru un număr tot mai mare de oameni, în special pentru americani, Facebook a devenit principala sursă de transmitere de știri.
Funcția News Feed a site-ului este special concepută pentru a arăta utilizatorilor conținuturi de cel mai mare interes pentru acesta, generând ceea ce unii dintre specialiști au denumit ”o bulă de filtrare”, care întărește părerile utilizatorului, fără să îi prezinte și opinii diferite de ale sale.
În acest an, rețeaua Facebook a fost acuzată că este anti-Trump, după ce s-a presupus că moderatorii săi umani favorizează știrile liberale care sunt difuzate în funcția ”Trending Story” a utilizatorilor.
CITEȘTE ȘI ANALIZĂ Nu Facebook-ul, ci “deplorabilii” și “bastarzii” credinței au învins-o pe Hillary ClintonDeși a negat acele acuzații, Facebook a concediat echipa sa de moderatori umani și a ales să se bazeze începând din acel moment doar pe un algoritm robotizat care decide știrile ce trebuie să fie arătate utilizatorilor pentru a deveni cele mai populare.
În consecință, acele știri care, după cum s-a dovedit ulterior, erau complet false au apărut de nenumărate ori în News Feed-ul unui număr impresionant de persoane.
Atunci când a fost întrebat în legătură cu nevoia de echilibru și procedurile de verificare a informațiilor de care o companie precum Facebook are nevoie pentru a-și păstra credibilitatea, Mark Zuckerberg a spus că totul constă în ”a asculta ceea ce vor oamenii”.
”Scopul meu - și, totodată, lucrul de care îmi pasă - constă în a oferi oamenilor puterea de a distribui, pentru a face lumea mai deschisă și mai conectată. Acest lucru necesită construirea unei bune versiuni de News Feed. Încă mai trebuie să lucrăm la asta. Vom continua să o îmbunătățim”, a spus Mark Zuckerberg.
La același eveniment, CEO-ul Facebook a oferit celor prezenți o perspectivă optimistă în legătură cu președinția lui Donald Trump, spunând că obiectivele sale asumate, protecția medicală globală și conectivitatea, nu necesită în mod obligatoriu o cooperare cu guvernul american.