INTERVIU Mihai Iordan, despre premium în business

INTERVIU Mihai Iordan, despre premium în business
scris 23 iun 2020

Mihai Iordan este Managing Partner PCF - Investment Banking, Grupul de Consultanță specializat în tranzacții mixte, finanțări structurate, atragere de capital precum și fuziuni și achiziții, ce a atras peste 7,2 miliarde de la înființare și până astăzi, fiind liderul pieței locale.

1. Cum vedeți dumneavoastră un produs și/sau un serviciu premium în general?

Urmărește-ne și pe Google News

Din punctul meu de vedere, premium înseamnă, în primul rând, ideea de sur mesure. Produsele sau serviciile premium sunt cele care se potrivesc perfect și care poartă ceva din semnătura clientului. Doar așa se poate obține o proporție perfectă și nu un produs puternic industrializat dedicat unei mase. Atunci acel obiect sau acel serviciu devine doar al tău, îți este dedicat, iar această unicitate este argumentul pentru care clientul alege să plătească un astfel de produs. Iar aici nu ne limităm doar la partea de couture, ci la un spectru mult mai larg, de la serviciile financiare până la serviciile de travelling. Și atunci când ți se potrivesc perfect, din prima, putem avea surpriza că la nivel de cost per wear sau la nivel de costuri, în general, este mult mai înțelept să plătim pentru un produs premium decât să plătim pentru mai multe încercări care nu ni se potrivesc.  În industria noastră, o soluție de consultanță mai ieftină, dar care nu se mulează perfect pe nevoile unui client poate cauza mult mai multe pierderi și poate fi chiar dăunătoare pe termen lung.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Un client sau un consumator trebuie să acorde o importanță sporită evaluării beneficiilor care sunt acoperite de acest premium cost. Atributele premium pot fi interpretate diferit în funcție de industria din care face parte respectivul produs sau serviciu, dar de cele mai multe ori gravitează în jurul calității.

Spre exemplu, pentru un articol vestimentar vorbim despre calitatea materialelor folosite la care se adaugă know-how-ul cu care este realizat – calitatea cusăturilor, principiile bespoke luate în calcul de producător și dorința de a realiza un articol care nu va fi considerat demodat după un singur sezon.

Dacă vorbim de un serviciu, trebuie să luăm în calcul și experiența pe care o ai când utilizezi acel serviciu, dincolo de calitatea lui. Ești tratat cu prioritate? Este vorba de o experiență tailor-made, în care un consultant sau un expert va fi alături de tine la fiecare pas al procesului? Știi că odată ce alegi acel serviciu ai un sentiment de siguranță că vei avea acces la cei mai buni experți din acel domeniu și odată cu această alegere o parte din grijile tale vor fi resimțite mult mai scăzut? Dacă răspunsul este DA, cu siguranță vorbim despre un serviciu premium, iar costul care vine la pachet cu el este unul ce merită plătit.

2. Ce părere aveți despre interacțiunea de până acum cu SARTO?

Interacțiunea cu SARTO a fost presărată constant cu surprize extrem de plăcute. Este un produs care “trăiește” în cel mai firesc mod posibil în zona de premium. Calitatea materialelor, anduranța produselor și stilul surprinzător în care liniile clasice primesc mereu un element de nou, reprezintă o etichetă pe care o îndrăgesc. Odata ce porți un costum pe comandă (bespoke), realizat de un croitor specializat, apreciezi acel obiect vestimentar mai mult. Pentru mine, SARTO este acel extra care face diferența dintre o haină și o ținută.

 3. Ce recomandari ați transmite unui business ce dorește să se poziționeze ca ofertant al serviciilor premium din România?

Pe partea asta sunt puternic subiectiv, prin prisma business-ului de corporate finance pe care îl conduc. Clienții noștri ne-au ales nu numai pentru echipa experimentată pe care o avem, ci pentru extra mile-ul pe care l-am făcut întotdeauna pentru ei, care s-a tradus printr-o disponibilitate mai mare și prin dorința noastră de a-i ajuta să obțină cele mai bune rezultate. Întotdeauna am preferat să construim alături de ei și să înțelegem toate fațetele business-ului lor, înainte de a le propune o rezolvare. Cred că pot spune că avem un serviciu tailor-made, care devine atât de rar în industria în care activăm.

Sunt beneficii pe care le caut la rândul meu și le aștept de la un serviciu care se poziționează în zona premium. Această inclinație către client, alături de dorința foarte clară de a oferi un serviciu personalizat pe tiparul fiecărui client.

4. Cum anticipați că se va transforma industria în care activați într-o lume post-pandemie?

Zona de corporate finance și serviciile noastre vor fi căutate ceva mai intens în următorul an. Companiile, fie că vorbim de cele mari sau de IMM-uri, au nevoie mai mult ca oricând de un partener alături de care să navigheze noua realitate financiară, extrem de complexă și extrem de instabilă pe care o traversăm. 

Totuși, toate perioadele de recesiune economică ne-au învățat că adaptabilitatea este un asset intrinsec al companiilor care nu numai supraviețuiesc, dar care și reușesc să se reinventeze. De cele mai multe ori, dezvoltarea se întâmplă lateral, prin “scanarea” fiecărei oportunități, iar această perioadă a fost un exercițiu de gândire laterală pentru mulți manageri și antreprenori.

Acest tip de abordare ne-a ajutat și pe noi să construim produse pentru zona în care activăm în mod tradițional, cea a companiilor românești mari, dar mai nou și pentru IMM-uri.  

Special pentru această categorie (întreprinderi mici și mijlocii) am dezvoltat un produs de consultanță pe care îl vom lansa în curând – vrem să punem toți anii de experiență pe care îi avem în facilitarea tranzacțiilor în zona privată și în slujba acestora pentru că înțelegem provocarea pe care unele business-uri mici și mijlocii o au în identificarea instrumentelor financiare corecte, critice pentru supraviețuirea lor în această perioadă.

viewscnt
Afla mai multe despre
mihai iordan
sarto