Bogdan Georgescu este CEO la SAGE Petrochem, companie cu o activitate de aproape 10 ani în tradingul produselor petrochimice și Sales Trainer la Cardone University, oferind consultanță în sales management și sales development.
1. Cum vedeți dumneavoastră un produs și/sau un serviciu premium în general?
Cel mai mare serviciu pe care îl poti face clientului este să-i vinzi bine! Să îl ajuți să înțeleagă de ce anume are nevoie și să îl ajuți să se decidă să cumpere. Un fancy showroom este important, dar pălește în fața importanței celor de mai sus. Ce altceva putea să spună un om de vânzări :) ?
2. Ce părere aveți despre interacțiunea de până acum cu SARTO?
Hainele, ținutele pe care SARTO le-a desenat și creat pentru mine sunt foarte elegante și frumoase. Cel mai mult mi-a încântat inima că m-au făcut să îmi doresc să mă îmbrac din nou elegant. M-au făcut să îmi aduc aminte că am nevoie și îmi trebuie să mă îmbrac elegant. Da, haina nu îl face pe om, dar îl face să se simtă capabil, îl face să arate serios în ochii celor cu care interacționează.
Să nu fiu înțeles greșit... un om de vânzări, să zicem slab, dacă își cumpără un costum de 2000 euro, va fi un om de vânzări slab într-un costum de 2000 euro și exact așa îl va percepe lumea. Dar prea multă lume vrea să se îmbrace ca Steve J. si Mark Z. în tenisi, jeans și tricou. Cred că mai bine ar fi pentru cei din jur să vrem să facem lucruri mărețe ca mentionații domni și să ne îmbrăcăm corespunzător în drumul nostru către acolo.
3. Ce recomandări ați transmite unui business ce dorește să se poziționeze ca ofertant al serviciilor premium din România?
Să investească în antrenarea oamenilor de vânzări. La telefon sau față în față, clientul se dumirește în câteva secunde dacă interacționează cu un vânzător care o să îl încânte sau cu unul care o să îl irite. Să îi antreneze să vorbească mai puțin… mult mai puțin; să pună intrebări pertinente și să asculte mult mai mult.
Să nu contrazică... chiar dacă de cele mai multe ori clientul nu are dreptate.
Să știe înainte de interacțiune ce o să spună el și ce o să spună clientul. Asta doar așa, sarea și piperul ce pot face clienții să fie mulțumiti și numeroși.
În rest, prea puțină lume cumpără un produs bun vândut prost.
4. Cum anticipați că se va transforma industria în care activați într-o lume post-pandemie?
Cu pandemie și fără pandemie, dacă nu era pandemia era altceva! Înainte de pandemie a fost Criza ce a demarat în 2007-2008. Pentru noi, urmașii lui Traian și Decebal, înainte a fost 1989. A mai fost și intrarea în UE, care a tăiat aripile companiilor mici și a deschis larg poarta companiilor mari.
Lumea în care trăim dintotdeauna a fost în schimbare și pare că acum se schimbă din ce în ce mai repede. Singurul lucru cert este că viitorul este incert. Ce nu se va schimba în industria în care activez și în orice industrie? Cred că asta e mai important. Lumea în varianta A și lumea în varianta B-C-D va avea nevoie mereu de oameni bine pregătiți… și mai ales de vânzători bine pregătiți.