Piața mondială de muzică a urcat cu 8,1% în 2017, al treilea an consecutiv de creștere de când a fost începută monitorizarea în 1997, potrivit datelor publicate marți în raportul Federației Internaționale a Industriei Fonogramelor (IPFI). Veniturile totale au fost de 17,3 miliarde de dolari, scrie Variety.
Serviciile de streaming sunt principalul motor al creșterii veniturilor și, pentru prima dată, a devenit cea mai mare sursă de bani, cu 176 de milioane de utilizatori care plătesc online.
Streamingul reprezintă acum 38,4% din toate veniturile din muzică.
Este al treilea an consecutiv în creștere pentru industrie. Este cea mai mare creștere din 1997, de când IFPI a început să publice datele statistice pe plan mondial, potrivit Le Point care citează AFP.
CITEȘTE ȘI FOTO Țiriac a preluat proprietatea istorică din Toscana, care i-ar fi aparținut fostului premier italian Giulio Andreotti, acuzat de legături cu mafiaVânzările nu au atins nivelurile înregistrate înainte de apariția internetului și a piratării online, care au dus la o scădere a vânzărilor în industrie, începând din anii 1990, a subliniat Frances Moore, președintele IFPI, într-o conferință de presã telefonică.
Actuala creștere se datorează aproape în întregime progresiei înregistrate de serviciile de streaming precum Spotify, Deezer sau Apple Music: 176 de milioane de persoane au plătit la nivel mondial pentru abonamente la aceste servicii în 2017, dintre care 64 de milioane de noi abonați.
Vânzările de discuri au continuat să scadă. Cu excepția notabilă a vinilurilor care au înregistrat o creștere de 22,3%.
CITEȘTE ȘI FOTO O tânără debutează în afaceri cu o cofetărie dedicată exclusiv câinilorJaponia, care reprezintă a doua piață mondială după Statele Unite, a înregistrat scăderi de 3%. În mod paradoxal, vânzările de discuri reprezintă aici încă 72% din totalitatea lor, iar streamingul se dezvoltă mai lent decât pe oricare altă piață.
Dintre toate continentele, America de Sud înregistrează cea mai mare creștere a vânzărilor. Acestea au înregistrat creșteri de 17,7% grație platformelor de streaming, cu creșteri puternice în Brazilia, Chile și Peru.