Companiile americane de taxi și închirieri de limuzine trec printr-o perioadă de boom grație canadienilor care vor să intre în țara lor pe cale rutieră și să evite astfel restricțiile care se aplică celor care călătoresc cu avionul.
Chiar dacă toți canadienii, indiferent dacă călătoresc cu avionul sau cu automobilul, sunt obligați să facă un test antigen cu trei zile înainte de plecare și din nou la sosire, doar cei care ajung cu avionul în Canada trebuie să petreacă la un hotel cel puțin trei din cele 14 zile de carantină. Spre deosebire de călătorii pe cale terestră, care pot să aleagă unde își vor petrece carantina, cei care călătoresc cu avionul și sunt testați pozitiv trebuie să intre în izolare la o facilitate aleasă de guvern, arată Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Această situație a dus la o explozie a cererilor pentru servicii de taxi și limuzină din partea canadienilor care zboară spre aeroporturile din SUA, din state precum New York, și de acolo trec frontiera terestră în Canada cu taxiul sau limuzina.
"Telefonul sună de la 6 dimineața și până la miezul nopții. Am avut atât de multe cereri pentru transport peste graniță încât a trebuit să le refuzăm" spune John Arnet, managerul companiei 716 Limousine din Buffalo, New York. Această companie face acum mai multe afaceri cu transportul canadienilor peste graniță în Ontario decât cu clienții americani.
În timp ce o călătorie cu taxiul peste graniță costă între 200 și 250 de dolari, un sejur de trei zile la un hotel costă mai mult de 1.200 de dolari canadieni (961 de dolari americani), susține brokerul canadian de asigurări de călătorie Martin Firestone.
Șoferii susțin că unii canadieni cer să fie duși până acasă în timp ce alții merg până la graniță, o traversează pe jos și închiriază un alt taxi în Canada.
Datele publicate de Poliția de frontieră din Canada arată că trecerile de frontieră în scopuri non-comerciale la sfârșitul lunii martie și începutul luni aprilie au fost cu 60% mai mari decât în perioada similară a anului trecut. În schimb, traficul aerian a crescut cu doar 18,8% în ritm anual. Această discrepanță între regulile care se aplică la granița terestră și cele la granița aeriană sunt un punct dureros pentru companiile aeriene canadiene.
CITEȘTE ȘI Cum s-a schimbat mediul de afaceri din România în ultimii 30 de ani: O istorie povestită prin ochii consultanței, cu liderii PwC (I)Însă perioada de boom pentru taximetriștii americani ar putea să se apropie de sfârșit în condițiile în care premierii din Quebec și Ontario, două din cele mai populate provincii din Canada, i-au cerut primului ministru Justin Trudeau să introducă noi controale la frontiera terestră.