Castelul Bran, unul din cele mai cunoscute obiective turistice românești pe plan global, a atras anul trecut 835.116 de vizitatori plătitori de bilete, la care se adaugă gratuitățile și participanții la evenimentele publice și private, astfel că în total un milion de oameni au trecut pragul castelului, a declarat pentru News.ro Bogdana Balmuș, director PR la Castelul Bran. Ea spune că legenda Contelui Dracula și poveștile cu strigoi reprezintă atracția centrală pentru străini care fac rezervări încă din ianuarie-februarie, pentru a se asigura că găsesc locuri în octombrie, la evenimentele organizate la castel.
Cifra de afaceri a companiei care administrează castelul a urcat anul trecut cu 19%, la aproximativ 6 milioane de euro, de la circa 5 milioane de euro în 2016, încasările sporind ca urmare a creșterii numărului de vizitatori, a diversificării produselor personalizate în magazinele Castelului Bran, dar și a diversificării paletei de servicii, scrie News.ro.
”Comparativ, în anul 2016 au fost înregistrați 798.298 plătitori de bilete. Putem vorbi, deci, de o creștere de aproximativ 5% a numărului de vizitatori. Diferența nu este mare, dar confirmă trendul ascendent înregistrat de Castelul Bran de la trecerea la administrarea privată începând cu anul 2009. Castelul Bran continuă să fie cel mai vizitat obiectiv turistic din România, cel mai căutat mai ales de străini. Este castelul deschis 365 de zile pe an și care, cu mult efort uman și financiar, reușește să ofere servicii noi, modalități inedite de petrecere a timpului liber, fiind un spațiu unic pentru desfășurarea evenimentelor publice și private”, a declarat Bogdana Balmuș.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Ea precizează că turiștii străini vin de pe aproape toate continentele, cei mai numeroși fiind vizitatorii din țările europene dar, în ultimii doi ani s-a înregistrat o creștere semnificativă a vizitatorilor din țările asiatice.
”Ei vin atrași de peisajele frumoase, de mâncărurile și datinile locale. Desigur, legenda Contelui Dracula, poveștile cu strigoi reprezintă atracția centrală pentru străini. De aceea, petrecerea de Halloween reprezintă punctul culminant al evenimentelor de la Castelul Bran, nu se termină bine o ediție că primim solicitări de participare pentru ediția următoare. Se fac rezervări de călătorie, de peste ocean, începând cu lunile ianuarie-februarie, pentru a fi siguri că vor fi prezenți la sfârșitul lunii octombrie, la ceea ce noi mai numim și Revelionul Vampirilor”, a adăugat reprezentantul castelului.
În ceea ce privește solicitările inedite venite din partea turiștilor străini, acestea ar fi tururile de noapte, vânătoarea de fantome și ritualuri cu sacrificii de animale.
”Desigur, sunt persoane care doresc să închirieze camere pentru a se caza la Castelul Bran, le explicăm că nu este posibil”, a explicat Balmuș.
De altfel, în 2016, Castelul Bran a organizat chiar în noaptea de Halloween o ”cazare” pentru două persoane, în două coșciuge, într-un cadru horror.
Referitor la planurile pentru acest an, compania este aproape a finaliza liftul din Tunelul Timpului, care va oferi un show multi-media unic în sud-estul Europei.
”Prioritatea o constituie finalizarea restaurării și amenajării Tunelului Timpului, investiția ridicându-se, per total, la un milion de euro. Apoi, vor demara procedurile de avizare, autorizare și apoi de lucru efectiv pentru restaurarea clădirilor Vămii Medievale. După cum știți, în această primăvară, Muzeul Național Bran va elibera aceste spații, contractul de închiriere expirând în cursul anului trecut. Acestea ar fi investițiile majore, vor continua cele cu perfecționarea personalului, cu lucrările curente, de întreținere”, a adăugat ea.
De asemenea, în afară de Restaurantul Casa de ceai, magazine (Contele, Regina și Rotonda), Parcul Regal și Tunelul Timpului, peste un an-doi vor fi funcționale și atelierele de creație și sălile de conferințe.
Anul trecut, pe 19 noiembrie, Castelul Bran a împlinit 640 de ani de la prima atestare documentară.