Casa Chanel, criticată de internauți, după ce a lansat un bumerang care este vândut online cu aproape 2.000 de dolari

Casa Chanel, criticată de internauți, după ce a lansat un bumerang care este vândut online cu aproape 2.000 de dolari
scris 16 mai 2017

Casa Chanel a fost aspru criticată în ultimele zile pe platformele de socializare de numeroși internauți, care au acuzat celebra companie de modă de însușire frauduloasă a culturii aborigene, după ce a pus în vânzare pe site-ul ei oficial un model de bumerang care este comercializat la prețul de 1.930 de dolari, informează lexpress.fr.

Artistul american Jeffree Star a plătit 1.930 de dolari pentru a cumpăra un bumerang Chanel. Satisfăcut de produs, cu care s-a jucat în grădina reședinței sale, Jeffree Star a publicat pe rețelele de socializare o fotografie a acestui obiect și a spus că s-a ”distrat foarte tare” cu noua sa achiziție, arată news.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Pe Instagram, peste 141.000 de persoane au dat ”Like” acelei fotografii, care a generat numeroase comentarii. Pe lângă întrebările internauților referitoare la utilitatea unui produs atât de costisitor, multe persoane au denunțat o ”însușire frauduloasă a culturii aborigene” de către cunoscuta casă de modă franceză, precizează și The Guardian.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

”Obiecte-clișeu”

”Sunt din Australia și sunt ofensat de faptul că o companie glumește pe seama unui obiect folosit ca o armă de supraviețuire”, a scris un internaut. Nathan Sentance, care organizează o expoziție dedicată culturii aborigene la Muzeul Australian din Sydney, consideră că acel bumerang încrustat cu logoul casei de modă Chanel ilustrează faptul că societățile occidentale încearcă să reducă creațiile culturii aborigene la ”obiecte-clișeu”.

Brandul italian de genți O bag a deschis primul magazin din Timișoara CITEȘTE ȘI Brandul italian de genți O bag a deschis primul magazin din Timișoara

”Când mă gândesc la cultura aborigenă, mă gândesc la Chanel”, a ironizat Nayuka Gorrie, scriitoare și activistă australiană. ”Am decis să fac economii în următorii trei ani pentru a putea să mă conectez la cultura mea prin intermediul casei Chanel”, a adăugat ea într-un alt mesaj publicat pe Twitter.

”Demersul casei Chanel este atât de prost încât este aproape absurd”, a declarat Nayuka Gorrie pentru The Guardian. Populația aborigenă din Australia reprezintă cea mai defavorizată minoritate din această țară și a fost nevoită să depună eforturi uriașe pentru a putea să își păstreze cultura și identitatea, afirmă cotidianul britanic.

Chanel trebuie ”să prezinte scuze publice”

Într-un comunicat de presă, casa de modă franceză a afirmat pentru The Guardian că ”respectarea tuturor culturilor” îi este ”extrem de prețioasă” și că regretă faptul că ”anumite persoane au putut să se simtă ofensate” de acel produs.

”Dacă Chanel vrea cu adevărat să respecte culturile autohtone, ar putea să înceapă prin a retrage produsul de pe piață și să prezinte scuze publice”, a declarat Nayuka Gorrie. ”Următoarea etapă ar fi, poate, să îi sprijine pe stiliștii de culoare”.

viewscnt
Afla mai multe despre
chanel
bumerang
lux