Autoritatea pentru Reformă Feroviară (AFR) a anulat, după doi ani de la depunerea ofertelor, licitația pentru achiziționarea a 80 de rame electrice destinate serviciilor feroviare de transport pasageri, contract estimat la 4,55 miliarde de lei, fără TVA. Motivul avansat al anulării a fost imposibilitatea comparării ofertelor din cauza modului neuniform de abordare a soluțiilor tehnice și/sau financiare prezentate de Alstom Ferroviaria SPA (Italia), CRRC Qingdao Sifang (China) și Siemens Mobility România, potrivit unui anunț al autorității contractante.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
"Autoritatea pentru Reformă Feroviara intenționează, prin derularea prezentei proceduri de atribuire, realizarea achiziției de rame electrice RE-R noi și servicii accesorii, destinate serviciilor feroviare de transport pasageri, pe rutele suburbane și regionale, astfel: A) Produse: 1) 40 rame electrice destinate serviciilor feroviare de transport pasageri, pe rutele suburbane și regionale (RE-R) conform cerințelor minimale specificate în Caietul de sarcini; 2) Alte dotări și accesorii conform cerințelor specificate în CS; B) Servicii accesorii: 1) Servicii de mentenanță; 2) Instruirea personalului în ceea ce privește exploatarea, operarea trenurilor și a aplicațiilor software; 3) Transportul, asigurarea, punerea în funcțiune, asistență tehnică în perioada de garanție. În contractul de achizitii vor fi prevazute două clauze de revizuire, astfel: • posibilitatea suplimentării cantității cu încă 40 rame electrice, la care se vor asigura serviciile mentenanță și reparatii, conform cerințelor din caietul de sarcini, pe o durată de 15 ani; • posibilitatea suplimentării perioadei de mentenanță cu încă 15 ani (mentenanță 15 ani + 15 ani), conform cerințelor din caietul de sarcini. Perioadă de mentenanță după suplimentare va fi de 30 ani pentru toate cele 80 unități de rame electrice", se arăta în anunțul instituției.
ARF menționa în anunț că semnarea contractului de achiziție publică este condiționată de încheierea contractului de finanțare sau de alocarea de credite bugetare pentru acest obiectiv de investiții de către autoritatea contractantă.
Finanțarea proiectului urma să fie asigurată și din fonduri europene, prin programul Coeziune Europeană și Dezvoltare Regională prin creșterea calității serviciilor de transport feroviar de călători în România - POIM.