Fuziune în grupul de firme Vodafone România, pe fondul diminuării considerabile a activității de call center

Fuziune în grupul de firme Vodafone România, pe fondul diminuării considerabile a activității de call center
scris 29 oct 2021

Vodafone Technologies Ro­mânia, compania care operează pe plan local centrul de servicii și suport IT al grupului bri­tanic de comunicații, va prelua prin absorbție Vodafone Shared Services România, societate care furnizează servicii și suport IT. În anul 2020, cele două companii din grupul Vodafone România au consemnat afaceri totale de 536,6 milioane de lei, din care Vodafone Technologies Ro­mânia a avut o contribuție de 508,1 milioane de lei.

"Fuziunea este un proces de reorganizare intra-grup și totodată un proces de integrare a operațiunilor societății absorbite în societatea absorbantă. Fuziunea va permite implementarea unui sistem de afaceri integrat, bazat pe eficientizarea costurilor, dezvoltarea durabilă și remodelarea regulilor organizaționale integrate la nivelul societății absorbante. Fuziunea va permite de asemenea aplicarea unitară a politicilor în domeniul resurselor umane, la nivelul unei singure entități", se arată în documentul fuziunii.

Urmărește-ne și pe Google News

Vodafone Shared Services România a fost înființată în anul 2014 cu scopul de a desfășura activități specifice de prestări servicii, de tipul servicii constând în operațiuni cu clienții, servicii anti-fraudă și servicii financiare pentru entități din cadrul grupului Vodafone. În ultimii ani, afacerile companiei au intrat pe un trend descedent, de la 51,6 milioane de lei în 2018 la 28,4 milioane de lei la finele anului 2020.

ULTIMA ORĂ Plafonarea prețurilor la energie și gaze extinsă, inclusiv la biserici. Reducerea TVA - eliminată. Subvenție de 50% din scumpirea gazelor pentru CET-uri CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Plafonarea prețurilor la energie și gaze extinsă, inclusiv la biserici. Reducerea TVA - eliminată. Subvenție de 50% din scumpirea gazelor pentru CET-uri

"Principala activitate desfășurată de societatea absorbită a fost de a oferi suport de tip call center clienților din grupul Vodafone din Marea Britanie, Germania, Italia, Spania și Irlanda pentru solicitările legate de facturi, plăți, administrarea conturilor și remedierea conexiunilor de date. În ultimii ani, în urma deciziilor la nivel de grup legate de strategia de locații pentru centrele de servicii specifice, activitatea de call center s-a diminuat considerabil astfel încât, în prezent, activitățile predominante sunt în sfera serviciilor anti-fraudă prestate pentru alte societăți din grup, precum și activități suport legate de desfășurarea activității societății în domenii precum resurse umane, financiar, juridic, securitatea întreprinderii", se mai arată în document.

Prin centralizarea activității celor două societăți la nivelul unei singure entități, efectele pozitive vor fi combinarea atât a experienței celor două organizații, cât și a portofoliului de servicii, ceea ce va permite dezvoltarea acestui portofoliu de servicii și clienți prin adăugarea unor servicii noi și câștigarea de noi clienți. De asemenea, va avea loc optimizarea și dezvoltarea activităților prin alocarea optimă a resurselor necesare și prin monitorizarea și controlul acestora la nivelul Vodafone România Technologies printr-un management centralizat.

Flip.ro a atras eMAG în acționariat și țintește poziția de lider în Europa Centrală și de Est. Prima investiție eMAG Ventures CITEȘTE ȘI Flip.ro a atras eMAG în acționariat și țintește poziția de lider în Europa Centrală și de Est. Prima investiție eMAG Ventures

Totodată, fuziunea celor două firme va permite gestionarea mai eficientă a fondurilor necesare desfășurării activităților și înregistrarea unor economii substanțiale, eficientizarea resurselor de management, implementarea unui singur sistem operațional de management și îmbunătățirea strategiei de afaceri.

"Astfel, scopul final al procesului de fuziune este acela de a asigura îndeplinirea în condiții optimizate a funcțiilor-suport necesare prestării serviciilor și activităților specifice de tipul back office, activități de call center -voce, activități de web back office, web chat, servicii demonitorizare a sistemului de management privind frauda, activități conform instrucțiunilor primite de la call center și de la departamentul de back office, activități financiare și de suport IT și de a crea condiții pentru dezvoltarea unei companii de servicii integrate, optimizată din punct devedere al costurilor, cu capabilități interne și parteneriate care să asigure flexibilitate și agilitate", se mai spune în document.

Simtel Team achiziționează un teren de peste 80 de hectare în Giurgiu pentru dezvoltarea unui parc fotovoltaic CITEȘTE ȘI Simtel Team achiziționează un teren de peste 80 de hectare în Giurgiu pentru dezvoltarea unui parc fotovoltaic

Cu afaceri de 508,1 milioane de lei în 2020, de la 336,3 milioane de lei în 2018, Vodafone Technologies Ro­mânia este controlată de Vodafone România, al doilea jucător local de telecomunicații, cu o participație de 95,23%, alături de Vodafone Shared Services România - 4,77%.

Acționarii Vodafone Shared Services România sunt Vodafone România - 95,23% și Vodafone Technologies Ro­mânia - 4,76%.

În urma fuziunii, care se va încheia 31 martie 2022, Vodafone Technologies Ro­mânia va fi controlată integral de Vodafone România.

La finele anului 2020, cele două companii aveau aproape 2.430 de salariați.

viewscnt
Afla mai multe despre
vodafone
fuziune