Asirom VIG, al șaselea jucător local după cota de piață din 2018, își va schimba sigla, operațiune prin care conducerea vrea să transmită că asigurătorul are o nouă filosofie de business, bazată pe simplitate, siguranță și accesibilitate, utilizând noua tehnologie.
"Asirom are, începând din această lună, o nouă imagine, ce include nu doar un nou logo, ci și o filosofie de business nouă", confirmă compania pentru Profit.ro.
Cu o cotă de 8,55%, Asirom a încheiat anul 2018 pe locul 6 în ierarhia pieței asigurărilor generale și de viață, care a totalizat 10,14 miliarde de lei.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Asirom revine pe pierdere, după doi ani de profit. Motive: sancțiuni ale autorităților și rata daunei pe RCA în creștere. Subscrierile au scăzut cu peste 10%. Noul plan al companieiSubscrierile companiei au scăzut anul trecut cu 10,3%, la 867,1 milioane de lei, cifra fiind cu mult sub nivelul bugetat, de 1,094 miliarde de lei, din asigurări generale și de viață.
"În 2018, Asirom a realizat un rezultat net negativ de 191,2 milioane de lei ca urmare a evoluției portofoliului RCA în cursul anului precedent (adică creșterea ratei ULR estimată pentru 2018 la 100,6% față de 78% în 2017), precum și majorarea cheltuielilor cu penalități din partea autorităților de 50 milioane de lei", se arată în raportul Directoratului Asirom pe anul 2018 obținut de Profit.ro.
CITEȘTE ȘI Asirom câștigă PoștaDacă în 2017 Asirom a plătit daune nete de 409,8 milioane de lei, anul trecut acest indicator a crescut cu 9,2%, la 447,4 milioane de lei, cifra depășind cu peste 5 milioane de lei nivelul prevăzut în bugetul aferent anului trecut.
Potrivit raportului Directoratului pe anul 2018, Asirom își propune pentru acest an să rămână un jucător de top pe piața asigurărilor și să dezvolte un portofoliu profitabil de asigurări generale și de viață.
De asemenea, managementul companiei va urmări repoziționarea pe segmentul RCA, revizuirea abordării (de subscriere) privind liniile de business cu pierdere (agro, sănătate), accelerarea creșterii pe principalele linii non-RCA - CASCO, bunuri și consolidarea activității de asigurări de viață.
CITEȘTE ȘI Austriecii vor să capitalizeze masiv AsiromÎn plus, conducerea companiei și-a propus creșterea subscrierilor Asirom peste dinamica pieței în fiecare din următorii 3 ani (2019 - 2021).
Astfel, conform bugetul aprobat pentru acest an, subscrierile din asigurări generale și de viață au fost estimate la 724,7 milioane de lei, din care polițele de viață vor atinge 151,4 milioane de lei.
În privința rezultatul net, asigurătorul va închide acest an cu o pierdere de 2,84 milioane de lei.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Duo-ul Omniasig și Asirom vrea laserul de la Măgurele, cel mai puternic din lumePotrivit datelor asigurătorului, în primele șase luni, subscrierile Asirom sunt în linii mari la jumatate față de anul 2018.
"Aceste rezultate vin din faptul că am redus RCA, ceea ce a avut un impact asupra businessului, și ne-am repoziționat pe partea de asigurări agricole. În altă ordine de idei, am dublat subscrierile pe asigurări de sănătate și am menținut nivelul subscrierilor pe asigurări de viață. Am avut un prim semestru cu o crestere considerabila pe CASCO, de 14% fata de S1 2018. Pe linia asigurărilor de sănătate avem o creștere de 35-40%, comparat cu S1 2018", a declarat pentru Profit.ro șeful companiei, Cristian Ionescu.
Asirom este parte a grupului Vienna Insurance Group (Austria), care mai deține pe piața românească asigurătorii Omniasig și BCR Asigurări de Viață.