EXCLUSIV Tarom schimbă asigurătorul pentru unul dintre cele mai mari conturi din țară. Omniasig recâștigă contractul după o pauză de 2 ani

EXCLUSIV Tarom schimbă asigurătorul pentru unul dintre cele mai mari conturi din țară. Omniasig recâștigă contractul după o pauză de 2 ani
scris 3 dec 2018

Operatorul aerian național schimbă asigurătorul pentru cel mai mare cont din aviație și unul dintre cele mai mari conturi din țară. Omniasig recâștigă contractul după o pauză de 2 ani și va încasa 1,8 milioane de dolari pentru a asigura cele 25 de aeronave ale Tarom, conform informațiilor Profit.ro.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider

Polița a fost încheiată pentru 12 luni, până la 30 noiembrie 2019.

Urmărește-ne și pe Google News

Asigurătorul controlat de grupul austriac Vienna Insurance Group a fost singurul ofertant înscris la licitație. Alți 10 asigurători s-au arătat interesați de licitație, prin achiziționarea caietului de sarcini, dar nu au depus și ofertă până la expirarea termenului, 16 noiembrie, potrivit informațiilor Profit.ro.

În ultimii doi ani, flota Tarom a fost asigurată de brokerul Marsh România, după ce până în 2016 a lucrat cu Omniasig.

Omniasig a mai asigurat flota Tarom în perioada 2004 – 2005. Cel mai mare cont din domeniul asigurărilor de aviație a fost gestionat de Astra Asigurări în perioada 2007 – 2014, iar un an mai târziu, de Gothaer Romania, care a încasat 6,9 milioane de lei.

CITEȘTE ȘI EXCLUSIV LISTA Opt candidați se luptă să preia funcția de vicepreședinte ASF pentru piața de capital

Valoarea primei de asigurare a crescut acum deoarece, prin retehnologizare, reparații și creșterea numărului de aparate de zbor, valoarea flotei Tarom a crescut cu 17% față de anul trecut.

De asemenea, numărul pasagerilor transportați de operatorul aerian a sporit cu 22% față de 2017, tendința urmând să se mențină și pentru perioada următoare, fapt ce a condus la majorarea valoarii asigurate a pasagerilor, bagajelor sau mărfurilor cu 19%.

Tarom a stabilit prin caietul de sarcini la 750 milioane de dolari pe eveniment suma asigurată totală pentru aeronave, bagaje, mărfuri, poștă și vătămări corporale.

EXCLUSIV Reducerea contribuției la Pilonul II, la Curtea Constituțională CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Reducerea contribuției la Pilonul II, la Curtea Constituțională

Operatorul are în utilizare 25 aeronave, din care patru Airbus 318-100, patru Boeing 737-300, patru Boeing 737-700, patru Boeing 737-800, șapte aeronave ATR 42-500 și două aeronave ATR 72-500.

În perioada de acoperire a poliței, autoritatea contractantă estimează că aeronavele Tarom vor înregistra un număr de aproximativ 39.300 de decolări, urmând să fie transportați circa 3,1 milioane de pasageri.

Potrivit datelor din caietul de sarcini, valoarea despăgubirilor plătite de asigurători în perioada 2005 - 2017 pentru daune înregistrate de aeronavele Tarom au însumat 15,4 milioane de dolari, din care 10 milioane de dolari pentru înlocuirea aeronavei care a lovit un autovehicul aflat pe pistă în timpul rulării pentru decolare. Accidentul a fost înregistrat la finele anului 2007 pe Aeroportul Otopeni.

Studiu UNSAR: Românii se tem cel mai mult de cutremure și incendii, dar spun că nu își asigură locuințele din lipsa banilor CITEȘTE ȘI Studiu UNSAR: Românii se tem cel mai mult de cutremure și incendii, dar spun că nu își asigură locuințele din lipsa banilor

Operatorul aerian național a realizat anul trecut o cifră de afaceri de 1,025 miliarde de lei, de la 1,07 miliarde de lei în 2016.

Pierderile companiei au urcat de patru ori, la 172,4 milioane de lei.

Acționarii Tarom sunt Ministerul Transporturilor - 97,22%, Compania Națională Aeroporturi București - 1,46%, Regia Autonomă Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian (ROMATSA) - 1,24% și SIF Muntenia - 0,08%, conform datelor www.termene.ro.

Operatorul are aproape 1.800 de angajați.

viewscnt
Afla mai multe despre
tarom
aeronave
omniasig