Operatorul aerian Tarom va pune în funcțiune, la finele lunii septembrie, sistemul IT prin care va trimite fiecărui pasager, la maximum 10 minute după aterizarea la destinație, un mesaj text (SMS, e-mail) în care acesta va fi întrebat cum i s-au părut serviciile furnizate în timpul zborului și dacă are eventuale reclamații de formulat. De asemenea, soluția va permite introducerea datelor referitoare la neregularitățile survenite în transportul bagajelor (întârziate, lipsă sau deteriorate).
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Sistemul a fost anunțat de Profit.ro din luna aprilie ca fiind pregătit, acum pregătirile fiind în fază finală.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Conform datelor obținute de Profit.ro, sistemul, care va include și o componentă de call center, localizat în București, va fi implementat de Telekom România pentru 1,735 milioane de euro.
“Estimăm că până la sfârsitul lunii septembrie sistemul IT va fi funcțional. Componenta de infrastructură a fost deja instalată, iar faza de analiză de business a proiectului a fost finalizată. În perioada aceasta se desfășoară activitățile de instalare, dezvoltare și customizare a aplicației de CRM și Campanii de Marketing”, a transmis Tarom pentru Profit.ro
Tarom a raportat pierdere în ultimii 11 ani, iar noul șef al operatorului aerian, Werner Wolff, instalat în noiembrie 2017, are ca obiectiv punerea în practică a unui amplu proces de reorganizare a societății, care presupune, printre altele, renegocierea tuturor contractelor companiei. El a anunțat că măsurile de eficientizare a companiei vor avea ca efect și intrarea operatorului pe profit din acest an.
Unul dintre pașii Tarom în direcția eficientizării a fost lansarea, în luna aprilie a acestui an, a unei licitații pentru achiziționarea și implementarea unui sistem central de interfațare cu clienții și a serviciilor de mentenanță aferente (sistem central de interfațare cu clienții - CRM; serviciu tip centru de contact pentru clienți – call center; infrastructura IT&C pentru sistemul central de interfațare cu clienții).
“Caietul de sarcini și invitația pentru licitație a fost trimisă unui număr de peste 30 potențiali participanți. Documentația permitea asocierea și subcontractarea serviciilor solicitate. La licitație au fost depuse două oferte: Orange România și Telekom România. Ambele oferte au fost conforme din punct de vedere eligibilitate și condiții de finanțare. În urma analizei tehnice a ofertelor și a 3 runde de negociere a prețurilor, cea mai bună ofertă atât din punct de vedere al prețului cât și din punct de vedere tehnic a fost cea înaintată de Telekom România”, se arată în răspunsul Tarom.
CITEȘTE ȘI Tarom va opera zboruri și spre BerlinContractul a fost semnat la mijlocul lunii iunie și se ridică la 1,735 milioane de euro, preș care include costul infrastructurii, al aplicației de CRM și al soluției de campanii de marketing, precum și costul serviciului de Contact Center, externalizat pe o perioada de 3 ani.
“Considerăm foarte important de reținut că Tarom va plăti suma de mai sus în tranșe trimestriale egale, în termen de doi ani de la recepția finală a lucrărilor. Acest parteneriat se poate traduce drept un vot de încredere pentru Tarom, în condițiile în care întreaga activitate de implementare a procedurii este suportată financiar de către prestator”, transmite compania.
Potrivit reprezentanților operatorului aerian, noul sistem IT va ajuta compania să își crească veniturile din vânzarea de bilete, să scadă costul de distribuție, să îmbunătățească relația companiei cu pasagerii, să urmărească în timp real gradul de încarcare al aeronavelor, să lanseze oferte personalizate pentru clienți, să scadă timpul de răspuns și timpul de soluționarea eventualelor probleme/reclamații.
“Acest proiect face parte dintr-un plan amplu al companiei, care are drept scop creșterea vânzărilor și scăderea costurilor precum și creșterea gradului de satisfacție al clienților. Dealtfel, tot în luna septembrie a acestui an, compania va lansa și prima aplicație mobilă destinată pasagerilor”, se mai spune în răspuns.
Pe lângă Telekom România și Orange România, caietul de sarcini al licitației a fost solicitat și de IBM Romania, NTT Data, Siveco România, Frontal Communication, Atos IT Solutions and Services, Zitec, NESS Technologies, S&T România, Intrarom, Oracle, Microsoft, Crescendo, Kapsch România, Asseco SEE, Star Storage, Ernst&Young, Vodafone România, UTI Grup și Power Net Consulting.
CITEȘTE ȘI Tarom se gândește la o bază aeriană la Sibiu“Mesajul va conține maximum 50 de cuvinte și va fi transmis în limba de origine a pasagerului, dacă aceasta este una din următoarele: română, engleză, franceză, germană, spaniolă sau italiană. În orice altă variantă, mesajul va fi trimis în engleză. Mesajul din chestionarul de feed-back va fi compus de Tarom și va permite accesarea directă de către pasager prin intermediul unui link de pe android/iphone/tabletă sau calculator. Soluția va permite vizualizarea răspunsurilor în funcție de întrebare/zbor/perioadă de timp/echipaj/etc. Rapoartele se vor vizualiza în format Excel sau graphic standard”, se în caietul de sarcini al licitației.
Cu un grad de ocupare al aeronavelor inferior mediei europeane, sub 70%, Tarom încearcă să îmbunătățească acest indicator prin sporirea numărului de bilete vândute pentru fiecare cursă. Cu cât o aeronavă este mai plină cu atât costul unitar de transport pe fiecare pasager scade, iar operarea devine mai profitabilă, dar ameliorarea gradului de ocupare este condiționată de nivelul prețurilor la biletele de avion.
“Soluția trebuie să fie integrată cu sistemul de rezervări Amadeus, în așa fel încât toate rezervările să fie făcute conform disponibilității curente și în mod interactiv, prin accesarea directă a sistemului de rezervări utilizat în prezent de către Tarom - Amadeus. Rezervările vor intra la controlul ARI. Soluția trebuie să permită transferul de informații din rezervări în baza de date CRM și invers, astfel încât să ușureze munca agentului Call Center care efectuează rezervarea, iar baza de date CRM să fie automat actualizată. Soluția trebuie să ofere posibilitatea ca, prin CRM, să poată fi vizualizate tarifele oferite de către companiile concurente prin importul datelor furnizate de modulul pentru monitorizarea concurenței cu scopul de a se constata și/sau sesiza eventualele discrepanțe între oferta Tarom și cea a companiilor concurente sau chiar necorelări între cele două sisteme IT utilizate de Tarom", se mai arată în caietul de sarcini al licitației.
De asemenea, sistemul IT trebuie să ofere posibilitatea accesării bazei de date a sistemului de management al veniturilor (Revenue Management), în vederea asigurării unui suport în luarea deciziilor cu privire la stabilirea tarifelor de grup, acordarea anumitor reduceri pentru anumite categorii de pasageri, oferte speciale etc., utilizând atât date istorice, cât și previziuni.
CITEȘTE ȘI Tarom a semnat contractul pentru cinci avioane noi Boeing 737-MAX 8, care au un preț de catalog de 586 milioane dolariÎnființată în anul septembrie 1954, Tarom are ca obiect principal de activitate efectuarea de transporturi aeriene interne și internaționale de călători, bagaje, mărfuri și poștă pe curse regulate și charter.
Flota companiei numără 23 de aeronave de tip ATR, Boeing și Airbus.
Potrivit www.termene.ro, Tarom a raportat pierderi în fiecare an al intervalului 2008 – 2016 care, cumulate, au depășit 1,3 miliarde de lei. Anul trecut, pierderile companiei au fost de 172,4 milioane de lei.
Pentru acest an, veniturile previzionate ale Tarom sunt cu 21,3% mai mari față cele din 2017, până la 1,5 miliarde lei, potrivit bugetului pentru anul 2018, propus de către conducerea companiei și aprobat prin Hotărâre de Guvern.
CITEȘTE ȘI Tarom va lansa vara aceasta curse directe spre Odesa, Tbilisi, Baku și Erevan și vizează achiziția a încă 18 avioaneTarom estimează pentru acest an un profit brut de 27.470 lei, la venituri totale de 1,5 miliarde lei.
În plus, pentru acest an, Tarom a prevăzut o sumă de 440,25 milioane lei pentru investiții.
”Din această sumă, peste 10% sunt fonduri destinate investițiilor pe sectorul IT. Creșterea totală la capitolul investiții este de 64,4%, față de bugetul companiei pentru anul 2017”, se arăta într-un comunicat al companiei.
Principalii competitori ai companiei sunt Wizz Air, Blue Air și Ryanair.