Transilvania Broker, al patrulea broker local de asigurări, derulează o campanie de promovare a companiei și, în cadrul acesteia, a transmis scrisori către aproximativ 1.000 de asistenți în brokeraj, cu scopul de informare, și nu de recrutare, a declarat pentru Profit.ro Dan Niculae, directorul general al brokerului și unul dintre acționarii principali.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată pe Profit Insider
Reacția sa survine după ce, ieri seara, cum a relatat Profit.ro, Patronatul Român al Brokerilor de Asigurare-Reasigurare (PRBAR) a sesizat Autoritatea de Supraveghere Financiară și Consiliul Concurenței cu privire la o acțiune pe care o apreciază drept concertată la nivelul întregii piețe de intermediari, declanșată de Transilvania Broker de Asigurare, singurul broker listat la Bursa de Valori București, susținând că firma a transmis adrese scrise către toți asistenții în brokeraj ai tututor celorlalți intermediari principali și către toți agenții de asigurare ai asigurătorilor, cu invitația de a se alătura companiei.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"Această campanie de promovare, gândită în toamna anului trecut, a început în urmă cu câteva zile, când am transmis scrisori către aproximativ 1.000 de asistenți în brokeraj, cu scopul informării acestora despre compania noastră, nu de recrutare, așa cum s-a intepretat de către competitorii noștri. Informațiile transmise sunt publice pe site-ul nostru. În scurt timp vom începe și o campanie de informare în presă, ca parte a campaniei de promovare a Transilvania Broker", a spus Dan Niculae.
Materialele au fost transmise către persoane juridice care au declarat în obiectul de activitate, către o bază de date publică, serviciile de asistență în brokeraj.
"Nu s-au făcut oferte financiare, s-au prezentat doar informații cu privire la abordarea companiei față de anumite aspecte ale activității, fiind vorba de o campanie de marketing", a precizat șeful brokerului.
El a adăugat că în scurt timp va fi difuzat și un comunicat de presă cu privire la planurile companiei.
"Pe de o parte, această practică încalcă etica profesională și aduce atingere imaginii companiilor de brokeraj din România, dar și societăților de asigurare, iar pe de alta parte, concurența din rândul companiilor de brokeraj este în beneficiul dezvoltării industriei și în folosul final al consumatorilor de servicii de asigurare. În niciun caz nu ar fi cuiva benefică piața de intermediere cu un jucător unic, aceasta aducând în mod automat un risc suplimentar – riscul de concentrare. PRBAR a dovedit că există în România brokeraj în asigurări de calitate, iar o dovadă în acest sens este dată inclusiv de parteneriatul pe care îl avem cu ASF, ISF și cu UNSICAR pentru construcția și dezvoltarea unei piețe de asigurări civilizate, bine reglementate, transparente și etice", se arată în scrisoarea oficială transmisă de patronat.
CITEȘTE ȘI Soluțiile inteligente de video colaborare: o nouă dimensiune pentru creșterea productivității în mediul de lucru hibridDirectorul executiv al PRBAR, Cristian Bălănică, a declarat, ieri, pentru Profit.ro că PRBAR va face toate demersurile pentru ca în piața de brokeraj moralitatea și bunul simț să rămână elemente de bază în derularea afacerilor membrilor asociației.
CITEȘTE ȘI Plan - Vânzarea ori închirierea unei locuințe sau obținerea unui certificat fiscal, condiționată de existența unei polițe de asigurare PAD
Cu o cotă de 5,39%, Transilvania Broker ocupă locul 4 în ierahia jucătorilor de profil, după Marsh Broker, Safety Broker și Destine Broker, conform datelor Autorității de Supraveghere Financiară aferente primelor 9 luni ale anului 2020.
Compania s-a listat în toamna anului 2017 în urma unei oferte de circa 9 milioane de lei pentru 25% din capital.
Brokerul și-a propus o cotă de piață de minim 10% în următorii doi ani și o dublare a veniturilor și marjelor de profit în următorii 3-5 ani.
Acționarii principali sunt Gabriel Login – 46,3226% și Dan Niculae – 30,741%, conform datelor Bursei de Valori București.
În 2019, Transilvania Broker de Asigurare a obținut un profit net de 4,64 milioane lei, pe fondul unor afaceri în creștere. Compania a obținut venituri din exploatare de 70,62 milioane lei, în creștere cu 13,7% față de cele de 62,14 milioane lei în exercițiul financiar precedent. Creșterea afacerilor a fost efectul majorări cu 11,7% a primelor de asigurare intermediate, la 396,60 milioane de lei, de la 355,01 milioane lei în 2018.