RCS&RDS a atras în 2017, prin portarea numerelor de telefon, 384.856 clienți pentru serviciile sale de telefonie mobilă de la ceilalți jucători din piață, comparativ cu 434.972 utilizatori în anul precedent. Totodată, operatorul controlat de omul de afaceri Zoltan Teszari a pierdut 48.351 de utilizatori, de la 28.375 de clienți în 2016, care s-au transferat la Orange, Vodafone și Telekom Mobile.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Practic, câștigul net de clienți al RCS&RDS a fost anul trecut de 336.505, față de 406.597 în 2016, reiese din datele analizate de Profit.ro.
De asemenea, Telekom Romania Communications (fostul Romtelecom) a reușit să atragă prin portare 39.026 clienți (față de 22.348 de utilizatori în 2016), în timp ce 6.490 abonați au decis să părăsească rețeaua. În 2016, numărul celor care au renunțat la serviciile operatorului a fost de 2.031.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Diferența netă a fost pozitivă și se ridică la 32.536 clienți, comparativ cu 20.137 utilizatori în 2016.
Furnizorul de servicii de comunicații fixe este inclus în această statistică pentru că vinde servicii integrate de comunicații fix-mobil.
Pe de altă parte, Telekom Romania Mobile Communications (fostul Cosmote) a pierdut 242.614 clienți în cursul anului 2017, cu un vârf în luna ianuarie 2017, când 24.541 de utilizatori au părăsit rețeaua și s-au mutat cu numere cu tot la ceilalți operatori. În 2016, plecările din rețeaua Telekom Mobile au însumat 277.003 clienți, potrivit datelor Profit.ro.
Totodată, în rețeaua de telefonie mobilă a Telekom au fost atrași 68.313 clienți (față de 64.037 de utilizatori în 2016), cei mai mulți în luna decembrie 2017, respectiv 9.473.
Pe total, fostul Cosmote a avut anul trecut un minus de 174.301 de utilizatori (de la 212.966 în 2016) la nivelul portofoliului în urma portării.
Ieșiri semnificative de utilizatori a înregistrat și Vodafone Romania, al doilea jucător local de profil, deficitul net de clienți în urma portării fiind de 128.189, comparativ cu 76.511 în 2016. Intrările au numărat 180.955 (de la 204.129 în 2016), iar ieșirile au însumat 309.144 (față de 280.640 în 2016).
În cazul Orange Romania, liderul local pe piața de telefonie mobilă, deficitul net de clienți în urma portării a fost de 66.960, față de 137.232 în 2016. Intrările au numărat 243.092 (de la 214.491 în 2016), iar ieșirile au însumat 310.052 (față de 351.723 în 2016).
CITEȘTE ȘI Deficitul de cont curent s-a adâncit cu 85% anul trecut la 6,46 miliarde de euro, peste estimările oficialeÎn cifrele ANCOM mai sunt incluși doi operatori de tip MVNO – LycaMobile, cu un deficit net de 296 de clienți, în condițiile în care intrările în rețea au însumat 13 utilizatori. Al doilea operator, Digital Cable Systems (DCS), care a inclus anul trecut în ofertă și servicii de telefonie mobilă, a atras 6 clienți și nu a înregistrat ieșiri.
DCS furnizează servicii de telefonie mobilă în baza unui contract MVNO semnat cu Telekom Romania Mobile Communications (fost Cosmote).
Operațională la 21 octombrie 2008, portabilitatea permite unui client al unui utilizator de telefonie fixă sau mobilă să mute numărul în altă rețea. Peste patru milioane de utilizatori au beneficiat de acest serviciu până prezent.
ANCOM publică doar intrările de clienți atrași de operatori din alte rețele, fără să precizeze și pe cel al clienților pierduți, care și-au mutat numărul în altă rețea, fiind astfel imposibilă calcularea unei situații nete a portărilor.
Un client al unui operator de telecomunicații își poate porta numărul de telefon ori de câte ori dorește să schimbe rețeaua.
Potrivit datelor ANCOM analizate de Profit.ro, anul 2017 a adus un regres al numerelor de telefon portate de clienții operatorilor telecom, Astfel, numărul de clienți de telefonie fixă și mobilă care și-au mutat numărul în altă rețea a scăzut anul trecut cu 5%, la 892.693, de la 939.663 în 2016.
CITEȘTE ȘI Point Pick-up vrea să intre pe piața din România în acest an La telefonia mobilă, 839.677 de clienți și-au portat numărul în altă rețea, cu 4,51% mai puțin față de 2016. Campionul numerelor portate este RCS&RDS, care a reușit să atragă anul trecut, din alte rețele de telefonie mobilă, 384.759 clienți, respectiv 45,8% din totalul acestora. Cifra este însă în scădere față de 2016, cu 11,5%, când a atras 434.816 de utilizatori, reiese din datele ANCOM.
Pe locul doi s-a plasat Orange România, cu 191.767 de utilizatori, de la 182.948 în 2016, urmat de Vodafone Romania, care a atras 155.903 de clienți, comparativ cu 175.296 în intervalul ianuarie – decembrie 2016. Următoarele două poziții revin Telekom Romania Mobile Communications (fost Cosmote Romania) – 68.227 (comparativ cu 63.916 la finele lunii decembrie 2016) și Telekom Romania Communications (fost Romtelecom) – 39.002 (de la 22.320 în 2016).
Pe segmentul de telefonie fixă, numărul portărilor a scăzut cu 12,1% în 2017, la 53.016, de la 60.333 la finele lunii decembrie 2016. Și pe acest segment lider detașat este RCS&RDS, cu 23.060 de clienți atrași, în urcare cu 4,4% față de decembrie 2016. Operatorul deține o pondere de 43,5% din numerele portate în perioada analizată.
Următorul clasat este Vodafone Romania – 14.453, comparativ cu 5.721 la finele lunii decembrie 2016, apoi Orange Romania – 6.725 (de la 15.117 în 2016), UPC Romania – 5.613 (comparativ cu 9.905 în 2016) și Telekom Romania Communications – 1.456 (față de 2.613).