Ergo Asigurări (fostă Credit Europe Asigurări-Reasigurări) a câștigat o licitație organizată de Tarom pentru asigurarea salariaților operatorului aerian împotriva riscurilor de deces și invaliditate permanentă, totală sau parțială, ca urmare a unui accident. De asemenea, polița va acoperi cheltuieli medicale de urgență și asistență medicală de urgență în străinătate în caz de vătamare corporală (inclusiv ca urmare a unui accident) sau boală, precum și cheltuielile de repatriere.
În plus, contractul de asigurare va acoperi pierderea temporară și permanentă/definitivă a capacității/aptitudinii medicale de zbor.
Surse din cadrul Tarom au declarat pentru Profit.ro că operatorul a plătit peste un milion de euro pe poliță, a cărei durată este de 12 luni.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Personalul navigant acoperit de contractul de asigurare numără 460 de salariați, din care 100 de piloți comandanți, 88 de copiloți și 272 însoțitori de bord.
“În cazul producerii unui eveniment asigurat, despăgubirile vor fi achitate de asigurător direct către persoana asigurată sau către moștenitorii legali ai acesteia (în caz de deces al persoanei asigurate), cu înștiințarea scrisa trimisă în prealabil contractantului”, se arată în caietul de sarcini al licitației consultat de Profit.ro.
În caz de deces, moștenitorii personalului navigant vor primi 250.000 de DST (drepturi speciale de tragere, monedă virtuală a Fondului Monetar Internațional). Un DST este cotat la 5,69 lei, potrivit ulimei cotații afișate de BNR.
Pentru invaliditate permanentă, sumele asigurate diferă. Astfel, piloții comandați vor primi 200.000 de dolari, copiloții – 180.000 de dolari și însoțitorii de bord – 160.000 de dolari.
Limita maximă de indemnizare per eveniment asigurat a fost stabilită la două milioane DST.
CITEȘTE ȘI Grațierea pentru mită și trafic de influență, respinsă în Comisia juridică; senatorii au dat un nou votSuma maximă asigurată pentru cheltuieli medicale de urgență se ridică la 25.000 de dolari, iar pentru asistență medicală de urgență la 10.000 de dolari.
Pentru pierderea permanenta/definitivă a capacității/aptitudinii medicale de zbor, suma asigurată pentru piloții comandați este de 200.000 de dolari, la copiloți de 180.000 de dolari, iar la însoțitorii de bord – 65.000 de dolari.
Pentru personalul tehnic nenavigant al Tarom, suma maximă asigurată pentru riscul de deces este de 125.000 DST pentru salariații fără autorizație și de 250.000 DST pentru cei cu autorizație.
Pentru invaliditate permanentă, totală sau parțială, sumele asigurate au fost stabilite la 75.000 de dolari, respectiv 150.000 de dolari.
Limita maximă de indemnizare per eveniment asigurat a fost stabilită la 1,5 milioane de dolari.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Estimări Asirom pentru acest an: profitul net va crește de 5 ori, subscrierile se vor apropia de 1,1 miliarde de leiPierderea permanentă a capacității de muncă a personalului nenavigant este asigurată pentru 75.000 de dolari, respectiv 150.000 de dolari.
Personalul tehnic nenavigant numără 369 de salariați, din care 295 sunt cu autorizație.
Potrivit datelor Tarom, în perioada ianuarie 2013 – octombrie 2016, salariații companiei au primit despăgubiri de 24,5 milioane de lei pentru riscurile acoperite printr-un contract de asigurare similar celui încheiat cu Ergo.
Ergo Asigurări (fostă Credit Europe Asigurări-Reasigurări) este parte a grupului german Ergo, controlat de gigantul mondial Munich Re.
CITEȘTE ȘI Creditorii lui Sebastian Ghiță scot la vânzare imobilele Asesoft Technologies. Printre ele, un bloc din Ploiești cu 23 de apartamenteFosta Credit Europe Asigurări a fost preluată de germani în prima parte a anului 2016. Redenumirea companiei a avut loc în luna ianuarie a acestui an.
Grupul german a început să investească în România în 2009, prin înființarea ERGO Asigurări de Viață. Ulterior, în 2015, ERGO s-a numărat printre cei trei asigurători de talie globală interesați de preluarea societății Astra Asigurări, dar a abandonat discuțiile ca urmare a pretențiilor nerezonabile ale acționarilor acesteia, se preciza într-un comunicat ASF din 2016.
Cu afaceri anuale de un miliard de lei, operatorul aerian este controlat de Ministerul Transporturilor - 97,17%, Compania Națională Aeroporturi București - 1,48%, Regia Autonomă Administrația Română a Serviciilor de Trafic Aerian (ROMATSA) - 1,26% și SIF Muntenia - 0,09%, conform datelor disponibile pe pagina web a companiei.
Tarom are 23 de aeronave și a transportat 2,41 milioane de pasageri în 2016, cu 1% mai mult față de anul precedent.