Bodo Herold, reprezentant al fondului german de investiții Berlin London Beteiligungs AG (BLH) despre care Profit.ro a scris în premieră că intenționează să preia City Insurance, are deja întâlniri cu cei mai importanți brokeri de asigurare din România. Ei au fost anunțați că preluarea va fi încheiată în 3 luni, într-un scenariu optimist, sau în 9 luni, în variantă pesimistă.
Astfel, reprezentantul BLH i-a anunțat inclusiv că preluarea City Insurance va fi finalizată “ în 3 luni optimist, în 6 luni în condiții normale sau în 9 luni într-un scenariu pesimist”.
Pentru o parte a celor prezenți la întâlnire, intențiile nemților au părut serioase, cel puțin declarativ, ei apreciind că BLH și-ar dori să preia City cât mai repede posibil.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Nu toți cei prezenți la întâlnire au fost însă convinși de discursul reprezentantului BLH. " Mie mi s-a părut destul de puțin pregătit. Nici măcar nu a avut o prezentare. Practic, nu a făcut nimic altceva decât să se descrie și să ne întrebe pe noi ce credem despre diverse lucruri. Nu părea că are ceva concret, deși a venit cu declarații puternice. A spus, de exemplu, că el vrea ca City să fie un Apple al României. Să inoveze, să revoluționeze piața. Dar nu părea să știe prea bine care sunt particularitățile pieței din România. E posibil să fi fost mai degrabă o întâlnire de tatonare. Și cred ca, în ciuda discursului său destul de slab, a primit un feed back bun. Lumea este deschisă, vrea să ajute, să colaboreze", spune o persoană prezentă la întâlnirea cu BLH.
Mingea se află acum la Autoritatea de Supraveghere Financiară, care urmează să decidă dacă aprobă sau nu tranzacția.
Până acum, ar fi afirmat nemții, cei de la ASF au menținut o stare de incertitudine evitând să comunice în orice fel date despre evoluția analizei.
Situația este cu atât mai complexă cu cât City Insurance este sub un plan de redresare financiară și are nevoie, potrivit ASF, de peste 30 de milioane de euro pentru a reintra în normele pieței privind solvabilitatea.
City mătură piața RCA, însă nemții vor să schimbe radical strategia
Cei de la BLH le-au mai spus brokerilor prezenți la întâlnire că intenționează să aducă în România produse de asigurare consacrate în Germania, pentru că, în opinia lor piața locală, are un important potențial. Un astfel de produs ar putea fi asigurările CMR, care există deja și în România, dar în Germania au alte proprietăți și sunt utilizate la scară largă.
Acest tip de polițe este destinat transportatorilor rutieri și acoperă transportul de bunuri sau persoane în caz de evenimente neprevăzute.
CITEȘTE ȘI VIDEO Citroen a lansat o aplicație care ține loc de manual de utilizare și de consultant auto BLH intenționează să folosească polițele RCA mai degrabă ca un instrument pentru a dezvolta alte linii de asigurare, nu ca principal motor de business, cum este prezent. În momentul de față, RCA reprezintă peste 90% din vânzările City Insurance.
Datele de vânzări ale mai multor brokeri mari arată clar că, în acest moment, pe zona RCA sunt subscrise mai ales polițe emise de City Insurance și Euroins.
De ce? Exceptând categoria transportatorilor și pe cea a tinerilor sub 27 de ani, Euroins oferă un comision mult peste medie, adică 13% din prime, cu posibiltatea ca acest procent să crească până la 19%, în condițiile în care brokerul reușește să vândă pentru compania bulgărească asigurări non-auto de cel puțin 50.000 de lei pe lună. Este de departe cel mai mare comision, dublu față de media pieței.
City Insurance, la rândul său, nu doar că achită un comision de 13% din primă brokerilor care îi vând polițele pentru automobile, dar oferă 5% pentru transportatori, nivel cu mult mai mare decât cel plătit de orice altă societate.
Prin comparație cu cele două, Allianz-Țiriac plătește 8% pentru reînnoiri și 5% pentru polițe noi în cazul automobilelor și 1% în cazul transportatorilor.
CITEȘTE ȘI Proprietari de mașini și case din zona protestelor riscă să fi plătit asigurări de mii de euro degeaba. Printre ei, patroni de restaurante de lux, bănci, firme și muzeeAsirom plătește 9% pentru automobile conduse de persoane fizice (va crește la 12%) și 1% în rest, Groupama 8% pentru automobile și 1% în rest, Uniqa 10% pentru automobile și 1% în rest, iar Omniasig merge pe 2% pentru transportatori și 10% pentru restul, cu excepția polițelor pe perioade mai mici de 6 luni, unde comisionul este de 2%.
În acest moment, City Insurance se află în procedură de redresare financiară, ASF impunând firmei mai multe condiții, despre care Profit.ro a scris în exclusivitate. Firma este și cea mai reclamată din România din cauza întârzierilor la plata daunelor. Odată cu creșterea veniturilor, generată de plafonarea tarifelor RCA, City ar fi început, însă, să achite din daunele vechi.
Cu subscrieri din RCA de 323,57 milioane de lei, în creștere cu 12,9% față de 2014, City Insurance a fost al patrulea asigurător pe acest segment de piață, după Euroins, Carpatica și Asirom VIG.
Datele companiei arată că ponderea RCA în total subscrieri a coborât de la 79,3%, în 2014, la 61,9% în 2015.