Unii șoferi ai Uber și Lyft din Statele Unite iau în considerare să se retragă de pe platformele de transport bazate pe aplicații, deoarece alimentarea cu carburanți devine mai costisitoare, unii considerând că suprataxele nou anunțate de companii sunt ”insultătoare”, transmite Reuters.
Companiile au anunțat luna aceasta o suprataxă de 55 de cenți per cursă, care va fi plătită direct șoferilor, ca răspuns la prețurile record ale carburanților, din cauza crizei din Ucraina, informează News.ro.
Dar șoferii Uber și Lyft, care formează o mare parte din economia gig și își plătesc de obicei singuri benzina, nu sunt mulțumiți.
Un sondaj la care au fost intervievați peste 300 de șoferi, realizat de Rideshare Guy, un blog popular urmărit de șoferi, a arătat că aproximativ 15% dintre aceștia au renunțat deja să conducă și aproape 40% conduc mai puțin.
”Este mai degrabă jignitor chiar și că sugerează 55 de cenți pe cursă, pentru că ai curse de două minute și apoi ai curse de o oră”, a spus Fabricio Lombeyda, un șofer part-time din Buford, Georgia. Uber și Lyft, totuși, au spus că numărul șoferilor activi de pe platformele lor crește constant, pe măsură ce oamenii se întorc la birouri, rezervă mai multe curse către aeroporturi și se reia viața de noapte.
”Nu am observat o scădere a numărului de șoferi pe platformă sau a orelor pe care le conduc când, de exemplu, comparăm martie cu ianuarie”, a spus Lyft într-un comunicat.
Lyft a citat o analiză internă care a arătat că șoferii din Statele Unite cheltuie în medie cu 75 de cenți mai mult pe benzină pe oră, dar câștigă totuși mai mult pe oră decât în urmă cu un an, când pandemia diminuase cererea de transport partajat.
Uber și-a îmbunătățit previziunile privind profitul la începutul acestei luni, anticipând o creștere mai rapidă decât se aștepta a cererii de transport în comun.
Ambele companii, totuși, se confruntă cu perspectiva ca șoferii să renunțe la serviciile de transport, deoarece prețurile mari ale carburanților le fac o gaură în buzunare.
”Există un oarecare risc de plecare a șoferilor, altfel nu ați fi văzut suprataxele de la Uber și Lyft”, a spus analistul MScience Michael Erstad.
Un alt sondaj realizat de Coworker.org, care a chestionat peste 200 de participanți, a arătat că 90% au fost de acord că suprataxele nu sunt suficiente și că nu și-ar putea permite să facă plimbări mai lungi.
Modelul de afaceri al companiilor de transport la cerere s-a bazat pe un preț al benzinei de 3 dolari pe galon, a declarat David Marcotte, vicepreședinte la firma de analiză a datelor Kantar.
Dar prețurile benzinei au fost vineri la 4,27 dolari pe galon, depășind chiar și 5 dolari pe galon în unele părți ale țării.
El a avertizat, de asemenea, că o retragere a suprataxelor ar putea cauza mai multe probleme pe o piață a muncii deja tensionată, făcând o comparație cu lucrătorii din comerțul cu amănuntul care caută salarii mai bune după retragerea plăților suplimentare de care au beneficiat în perioada de vârf a pandemiei.