România a pierdut mii de turiști japonezi, a căror vizită ar fi fost susținută de către ministerul nipon de externe, din cauză că nu are o cursă charter de long curier pentru că ultimele aeronave de acest tip au fost retrase din uz, a afirmat miercuri la un forum de turism Sorin Nicolescu, președintele agenției de turism Olimpic Internațional.
"Nu mai avem avioane pentru curse lungi. Am avut două: unul s-a dus de mult, altul a ieșit din funcțiune acum", a spus Nicolescu, referindu-se la cele două aeronave Airbus A310 retrase anul trecut din uz de Tarom din cauza uzurii. Celălalt avion de acest tip din flota companiei s-a prăbușit în martie 1995 la Balotești.
Nicolescu a explicat că, în afară de faptul că se mai foloseau ca chartere pentru destinațiile de outgoing, aceste aeronave mari ar fi putut fi utilizate pentru aducerea de turiști străini. "Noi avem cerere foarte mari din partea turiștilor străini care vor să vină, dar cu condiția să fie zboruri charter", a adăugat el. Omul de afaceri a povestit că ministerul de Externe al Japoniei care este dispus să plătească vacanțele pentru 20.000 de turiști japonezi în orice țară din estul Europei, cu condiția să existe curse charter către acea destinație.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Singurii care au răspuns acestei cereri au fost croații, și au adus anul trecut peste 15.000, subvenționați de Guvernul Japoniei, a afirmat Nicolescu. "China, la fel, dacă am avea charter. Să știți că nu e foarte ușor de organizat grupul. Până iese viza, ai pierdut locurile în avion la cursele de linie sau nu poți păstra prețul, că se schimbă. La incoming, dacă nu sunt avioane...", a mai spus el.
Pentru că România nu are acum nici măcar un avion pentru zboruri lungi, iar cele de medium curier sunt folosite pentru chartere sau outgoing, operatorii de turism care vor să aducă străini speră că statul român va umple cât mai repede golul rămas dacă nu cu aeronave cumpărate, măcar cu unele închiriate, așa cum au făcut croații.