Profil de antreprenor: Cum arată un român care își face firmă

Profil de antreprenor: Cum arată un român care își face firmă
scris 14 iun 2017

Profilul antreprenorului român modern arată că acesta este bărbat, are între 30 și 49 de ani, iar firma sa are ca obiect de activitate producția de software la comandă sau comerț online.

Cele mai multe afaceri înființate în ultimii ani, inclusiv în 2017, sunt legate de realizarea de software la comandă, comerț clasic, comerț online, iar apoi diferite tipuri de servicii (publicitate, intermediere, design), arată un studiu realizat de REGnet.ro, firmă specializată în înființări și modificări de firme și PFA, pe baza datelor proprii și a celor furnizate de Oficiul Național al Registrului Comețului (ONRC).

Urmărește-ne și pe Google News

Inițiativa antreprenorială din România (SRL, SA) este dominată de bărbați, cu 63,17%, restul de 36,83% fiind femei, reiese din distribuția pe sexe a asociaților/acționarilor persoanelor juridice active, potrivit datelor analizate. Și în cazul PFA proporțiile se păstrează, cu 60,69% bărbați și 39,31% femei.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
Guvernul introduce un nou tip de contract de muncă, pentru internship. Cum vor fi angajați tinerii interni și ce avantaje vor avea firmele CITEȘTE ȘI Guvernul introduce un nou tip de contract de muncă, pentru internship. Cum vor fi angajați tinerii interni și ce avantaje vor avea firmele

Atât în cazul firmelor, cât și în cazul PFA, se observă o ușoară creștere a inițiativelor antreprenoriale feminine de-a lungul anilor.

În ceea ce privește vârsta, profilul unui asociat/acționar al unei firme (SRL, SA) arată cam așa (date ONRC la nivel de țară, din 1990 și până în prezent):

·         9,68% până la 29 de ani

·         26,97% între 30-39 de ani

·         30,68% între 40-49 de ani

·         16,99% între 50-59 de ani

·         15,68% peste 60 de ani

În cazul PFA datele seamănă destul de mult, cu mențiunea că există un interes mai ridicat din partea tinerilor, după cum urmează (date ONRC la nivel de țară, din 1990 și până în prezent):

·         13,46% până la 29 de ani

·         26,57% între 30-39 de ani

·         29,93% între 40-49 de ani

·         16,52% între 50-59 de ani

·         13,53% peste 60 de ani

Rata de supraviețuire a unei afaceri în România este de 52,7%. Cu alte cuvinte, aproximativ 1 din 2 afaceri reușesc să rămână în picioare în România, arată calculele REGnet.ro realizate pe baza datelor ONRC din ultimii 25 de ani.

De asemenea, o analiză asupra sezonalității înființărilor de SRL și PFA din România, realizată pe ultimii cinci ani, relevă faptul că primăvara este anotimpul în care inițiativa antreprenorială cunoaște cel mai mare avânt. 

Eliminarea unor taxe și tarife începând cu 1 februarie 2017 a dat un nou imbold înițiativei antreprenoriale din România: înființările de firme (SRL) au atins un nou record al ultimilor cinci ani, iar înființările de PFA au început să crească din nou, chiar dacă nu traversează cele mai bune vremuri din istoria recentă.

viewscnt
Afla mai multe despre
antreprenor
firme romanesti