Companiile naționale de stat sau cele din subordinea autorităților locale vor avea libertatea de majora cheltuielile de natură salarială pentru anul 2020, fără a respecta indicii de performanță stabiliți prin legea bugetului de stat pe anul în curs.
Parlamentul a modificat în acest sens, la propunerea PNL, ordonanța de urgență a Guvernului prin care a fost realizată, în aprilie, prima rectificare bugetară.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
”La determinarea sumelor cu care pot fi majorate cheltuielile de natură salarială pentru anul 2020, operatorii economici care aplică prevederile Ordonanței Guvernului nr.26/2013 privind întărirea disciplinei financiare la nivelul unor operatori economici la care statul sauunităţile administrativ-teritoriale sunt acţionari unici ori majoritari sau deţin direct ori indirect o participaţie majoritară, aprobată cu completări prin Legea nr. 47/2014 cu modificările și completările ulterioare, nu sunt condiționați de îmbunătățirea/menținerea rezultatului brut realizat în anul 2019, prevăzută la art. 48 alin. (1), lit. a)-d) din Legea bugetului de stat nr.5/2020, cu modificările ulterioare”, este amendamentul propus de actualii guvernanți și aprobat prin vot de Parlament.
Amendamentul este susținut de un argument care contrazice regula economică și care s-ar putea traduce prin ”pentru că nu sunt venituri, trebuie majorate salariile”, dar este avansat în contextul pandemiei de coronavirus, care a afectat numeroase sectoare economice.
”În urma crizei determinată de epidemia COVID -19, mai mulți agenți economici se confruntă cu dificultăți în realizarea veniturilor, ceea ce conduce la un rezultat brut mai mic decât cel realizat în anul precedent”, este ”logica” din spatele amendamentului.
CITEȘTE ȘI Isărescu: Dobânzile încă mai ridicate în România sunt consecința situației economico-financiare. Vom canaliza măsurile pe furnizarea de lichiditatePrin Legea bugetului de stat pe anul în curs, Guvernul stabilise că, cf. art. 48 alin. (1), lit. a)-d), că la fundamentarea bugetelor de venituri și cheltuieli operatorii economici de stat trebuie să respecte o serie de condiții, precum: îmbunătățirea performanțelor economico-financiare; obiectivele de politică salarială stabilită prin legea anuală a bugetului de stat; criteriile de performanță specifice și obiectivele cuantificate privind reducerea plăților și creanțelor restante, reducerea pierderilor, creșterea profitului, a cifrei de afaceri, precum și creșterea productivității muncii, prevăzute în contractele de mandat; programele de achiziții de bunuri și servicii pentru desfășurarea activității, fundamentate pe baza posibilităților reale de plată a acestora.