INFOGRAFICE Țigaretele rămân produsele din tutun favorite ale românilor, urmate de produsele de tutun încălzit. BAT domină piața vânzărilor de țigarete, PMI secondează însă atât la afaceri, cât și la profit

INFOGRAFICE Țigaretele rămân produsele din tutun favorite ale românilor, urmate de produsele de tutun încălzit. BAT domină piața vânzărilor de țigarete, PMI secondează însă atât la afaceri, cât și la profit
scris 17 dec 2020

Țigaretele rămân produsele din tutun favorite ale românilor, reprezentând 97% din consumul total, urmate de produsele de tutun încălzit (2,5%), tutun vărsat (0,25%), trabucuri și țigări de foi (0,21%).

INFOGRAFICE Țigaretele rămân produsele din tutun favorite ale românilor, urmate de produsele de tutun încălzit. BAT domină piața vânzărilor de țigarete, PMI secondează însă atât la afaceri, cât și la profit

Urmărește-ne și pe Google News

Conform datelor publice de pe site-ul Ministeruului Finanțelor, BAT domină piața vânzărilor de țigarete, PMI secondează însă atât la afaceri, cât și la profit. JTI a avut cel mai mare profit în 2019.

Astfel, British American Tobacco (BAT) a dominat în 2019 piața autohtonă de țigarete, cu o cotă de peste 54%, urmată de Japan Tobacco International (JTI), cu o cotă de 28%, Philip Morris (PMI), cu o cotă de 13%, și Imperial Tobacco, cu 4%, relevă date anallizate de Profit.ro.

Dată fiind cota sa de piață, BAT este și compania din acest domeniu cu cea mai mare cifră de afaceri în 2019, de peste 11,1 miliarde lei, urmată însă de PMI, cu 3,3 miliarde lei. JTI este pe locul 3, cu 2,35 miliarde lei.

INFOGRAFICE Țigaretele rămân produsele din tutun favorite ale românilor, urmate de produsele de tutun încălzit. BAT domină piața vânzărilor de țigarete, PMI secondează însă atât la afaceri, cât și la profit


În ceea ce privește profitul realizat pe 2019, JTI se situează pe primul loc, cu un profit de 543 milioane lei, urmată tot de PMI, cu un profit de 345 milioane lei, și BAT, cu 111 milioane lei.

INFOGRAFICE Țigaretele rămân produsele din tutun favorite ale românilor, urmate de produsele de tutun încălzit. BAT domină piața vânzărilor de țigarete, PMI secondează însă atât la afaceri, cât și la profit

Cele trei companii principale de pe această piață au aproximativ 4.000 de angajați, din care BAT circa 1.650, iar JTI și PMI fiecare circa 1.100 de salariați.

În ceea ce privește numărul de consumatori, conform datelor Studiului Global privind Tutunul la Adulți (GATS) din anul 2018, 5,4 milioane de români fumează țigarete, 627.381 țigări electronice, 572.024 tutun vărsat, 239.900 tutun încălzit și 202.976 trabucuri și țigări de foi.

INFOGRAFICE Țigaretele rămân produsele din tutun favorite ale românilor, urmate de produsele de tutun încălzit. BAT domină piața vânzărilor de țigarete, PMI secondează însă atât la afaceri, cât și la profit

Fumătorii au fost unii dintre cei mai darnici contribuabili în 2020, anul pandemiei. În timp ce încasările la buget din celelalte sectoare ale economiei au scăzut, asta dacă nu au beneficiat și de ajutoare sau garanții de stat, industria tutunului (indirect, fumătorii) a achitat accize cu 12% mai mari în primele 10 luni ale anului față de perioada similară a anului precedent.

În timp ce încasările din accizele energetice au scăzut cu 14,9%, "în principal ca urmare a reducerii consumului de carburanți în conjuctura actuală (limitarea consumului anumitor servicii – turism și creșterea incidenței muncii la domiciliu), veniturile din accizele pentru produsele din tutun au consemnat un avans de 12,0% (an/an), susținută și de majorarea nivelului accizei la țigarete”, a precizat recent Ministerul de Finanțe.

Încă din luna martie, luna introducerii stării de urgență, trend-ul era unul evident, Profit.ro remarcând că încasările din accize din industria energetică au scăzut cu 10,9%, fiind compensate de majorarea veniturilor statului din accizele achitate de fumători cu peste 25%.

viewscnt
Afla mai multe despre
tutun
cote de piata
bat
pmi
jti
angajați