Profit.ro: Ați anunțat recent o nouă campanie de brand și o nouă viziune a companiei. De ce reprezintă viziunea o prioritate acum?
Gianrodolfo Tonielli: Accenture a lansat, anul acesta, cea mai amplă campanie de poziționare de brand din ultimul deceniu intitulată „Let There Be Change”. Noua strategie vine împreună cu o nouă viziune: „să îndeplinim promisiunea tehnologiei și a ingeniozității umane”. Viziunea reprezintă un obiectiv crucial prin care companiile își pot evalua strategia, prioritățile și oportunitățile pe care le creează pentru angajații lor. Nu este doar o declarație de impact social - reprezintă atât valoarea, cât și valorile pentru care vrei să fii cunoscut pe piață. Și este o declarație clară care ne conectează la munca incredibilă pe care o facem în fiecare zi, creând valoare pentru clienții noștri, oameni, acționari, parteneri și comunități. Am dezvoltat noua viziune prin contribuții extinse, colaborare și validare cu echipe de conducere, oameni și clienți din întreaga lume. De asemenea, au participat toți membri consiliului global de management din întreaga lume. Nivelul de acces pe care liderii noștri l-au oferit creativilor din agenție a fost fără precedent. Am adunat informații de la zeci de mii de oameni din fiecare parte a organizației. Campania noastră de brand este vastă cuprinzând: 506.000 de angajați; 6.000+ clienți în peste 120 de țări.
Profit.ro: Care a fost vechea viziune, iar pe măsură ce intrăm în următoarea fază a redresării economice, focusul nu ar trebui să fie pe creșterea veniturilor și gestionarea costurilor?
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Gianrodolfo Tonielli: Am început să lucrăm la această campanie acum un an, dorind să actualizăm strategia din 2014. Pilonul acestei strategii a fost ca Accenture să se concentreze 70% pe digital, cloud și securitate până în 2020. Am atins acest obiectiv în urmă cu câteva luni.
Apoi am chestionat cei 506.000 de angajați și am învățat un lucru important: viziunea este fundamentală și a fost văzută ca un ghid pentru modul în care noi, liderii Accenture, ne comportăm. Unii au considerat că declarația noastră de misiune, „îmbunătățirea modului în care trăiește și funcționează lumea”, este viziunea noastră, dar majoritatea nu au ales un set specific de cuvinte. Astfel, a fost definitoriu faptul că trebuie să găsim limbajul potrivit pentru oamenii noștri.
Profit.ro: Ce v-ați propus să realizați cu această campanie?
Gianrodolfo Tonielli: Dacă ne uităm la viteza cu care se întâmplă lucrurile în prezent, observăm că anumite tendințe pe care estimam, în luna ianuarie, că se vor dezvolta într-un deceniu, s-au întâmplat deja sau sunt pe cale să se întâmple într-o perioadă mult mai scurtă. Așadar, cred că acum avem această oportunitate uriașă de a ne reimagina totul, de a reconstrui industriile și economiile - și o putem face într-un mod mult responsabil.
Cu noua noastră campanie de brand, urmăm aceleași sfaturi pe care le dăm clienților noștri în acest moment de schimbare neîncetată: “Acționați cu o mare agilitate și îndrăzneală”. Această campanie răspunde la întrebarea cea mai presantă de astăzi - și de mâine: Cum îi putem ajuta pe clienți să adopte schimbările pentru a îmbunătăți afacerile, comunitățile și viața noastră? Accenture a dezvoltat, atât campania, cât și noua declarație de misiune împreună cu Droga5, agenție de creație apreciată la nivel mondial. Achiziționată de Accenture Interactive în anul 2019, aceasta a devenit sinonimă cu munca de înalt calibru care definește tendințele în industrie. Campania invită publicul nostru nu să gestioneze, ci să întâmpine schimbarea perpetuă a lumii de astăzi, pentru a crea mai multă valoare. Aceasta descrie schimbări - atât mari, cât și mici - surprinzând optimist puterea și frumusețea și reflectând profunzimea și amploarea expertizei Accenture.
Accenture ocupă în prezent locul 31 în clasamentul Interbrand al primelor 100 de branduri globale, cu o valoare a brandului de peste 16,2 miliarde de dolari. Aceasta reprezintă o creștere de peste 212% a valorii din 2002, când compania a debutat pe locul 53.
Profit.ro: Care vor fi prioritățile companiei de acum înainte?
Gianrodolfo Tonielli: Acesta este un moment important în evoluția noastră. După ce ne-am finalizat cu succes strategia de trecere către „Nou” - aproximativ 70 la sută din afacerea noastră se află acum în domeniul digital, în cloud și în securitate. Introducem acum un nou concept „360° Value”- care înseamnă livrarea și măsurarea valorii pentru clienții noștri, oameni, acționari, parteneri și comunități, cu viteză și la scară. Astfel vom continua să conducem piața așa cum o facem de zeci de ani. Profunzimea și amploarea unice a expertizei noastre înseamnă că putem merge direct în inima celor mai presante provocări ale clienților noștri și și putem oferi valoare pe deplin. Spre exemplu, ne aflăm într-un nou punct de inflexiune ... impactul COVID-19 a determinat companiile să accelereze adoptarea tehnologiei cloud. Cele mai recente studii Accenture arată că 80% dintre directori executivi privesc spre cloud pentru a atenua incertitudinea și a reduce riscul. De asemenea, cloud-ul este una dintre tehnologiile care ajută organizațiile să atingă viteza și agilitatea, care sunt esențiale pentru a face față noilor provocări și a profita de noi oportunități. De aceea, am creat Accenture Cloud First, un nou grup multi-servicii format din 70.000 de profesioniști în cloud, cu o investiție de 3 miliarde de dolari pe parcursul a trei ani.
Profit.ro: Ne puteți da câteva exemple despre modul în care Accenture a ajutat clienții în timpul acestei crize Covid - 19?
Gianrodolfo Tonielli: Anul acesta ne-am concentrat pe sprijinirea clienților și a oamenilor noștri afectați de pandemia COVID-19. Am ajutat Metro de Madrid, al șaptelea cel mai lung sistem de metrou din lume, să implementeze un sistem de ventilație bazat pe inteligență artificială, care reduce costurile cu energia, menținând în același timp o temperatură ideală pentru călători. Sistemul a fost proiectat de Accenture - inspirându-se din comportamentul coordonat de hrănire a coloniilor de albine - și a redus costurile sistemelor de metrou pentru ventilație cu 25%, reducând în același timp emisiile de CO2 cu 1.800 de tone pe an.
La apogeul focarului COVID-19 din Marea Britanie, am contribuit la conectarea Serviciului Național de Sănătate la Microsoft Teams, permițând comunicații virtuale în timp real pentru aproximativ 1,2 milioane de lucrători din domeniul sănătății și asistenței sociale - în șapte zile. Un alt exemplu este al companiei H&M. Soluția lor de comerț electronic online este construită și administrată de Accenture. Centrele de date ale H&M furnizează energie verde. În viitor, soluția de comerț electronic va funcționa în cloud-ul Azure, care folosește energia eoliană și, datorită caracteristicilor durabile Green Cloud, cum ar fi scalarea automată, va folosi și mai puțină energie.
Profit.ro: Vorbind despre schimbare și transformare, cum vedeți viitorul companiilor?
Gianrodolfo Tonielli: Un lucru este clar. Modelele de afaceri actuale nu vor mai reprezenta soluții de succes în viitor. Spre exemplu, în domeniul financiar, conform studiilor noastre, aproape 420 miliarde de tranzacții în valoare de 7 trilioane dolari vor trece de la numerar la carduri și plăți digitale până în 2023 - și vor crește la 48 trilioane dolari până în 2030. Băncile realizează că pandemia a determinat o creștere fără precedent a mijloacelor de plată digitale, iar modernizarea sistemelor de plăți devine o prioritate.
De asemenea, rata de transformare a comerțului electronic este fără precedent. De exemplu, în S.U.A. în trimestrul II, vânzările din comerțul electronic au crescut cu 30% și vor încheia anul reprezentând 15% din totalul vânzărilor, în timp ce în China, procentajul este deja la peste 40% și se așteaptă să ajungă la 50% în termen de doi ani.
Canalele de vânzare B2B se confruntă cu o schimbare incredibilă. Vânzările care în mod tradițional necesitau contact fizic se îndreaptă spre marketing digital, vânzări și servicii. În ultimul deceniu, lanțurile de aprovizionare s-au bazat pe globalizare și scară - acum brusc nu sunt adecvate scopului. Când am discutat cu directorii executivi ai companiilor la începutul crizei, aceștia au evidențiat lanțul de aprovizionare ca fiind cel mai expus și cel mai puțin rezistent pentru a face față crizei. Lucrul la distanță este doar vârful aisbergului - ceea ce se întâmplă este o reinventare a modului în care oamenii lucrează, a instrumentelor, a proceselor și a modului în care oamenii colaborează. Studiile noastre arată că 75% dintre clienți se așteaptă să replanifice modul în care funcționează compania și angajații lor.