Idu Shipping & Services: Legea anti-cash împiedică plata în numerar la bordul navelor a salariilor marinarilor

Idu Shipping & Services: Legea anti-cash împiedică plata în numerar la bordul navelor a salariilor marinarilor
scris 4 oct 2015

Legea 70/2015, care limitează plățile și încasările în numerar între firme la 5.000 de lei, împiedică plata cash a salariilor marinarilor aflați la bordul navelor ancorate în porturi românești, din cauza faptului că armatorii-proprietari nu trimit direct către căpitanii vaselor sumele destinate salarizării echipajelor, ci prin intermediul unor agenții de shipping, așa-numitele companii de agenturare, susține firma de profil Idu Shipping & Services.

"(...) dacă un armator trimite în contul agentului său din Constanța suma de 100.000 de euro pentru plata salariilor unui echipaj românesc sau străin, de pe o navă acostată în portul Constanța, Midia sau Mangalia, banca, în temeiul Legii nr.70/2015, nu-i eliberează decât echivalentul a 5.000 de lei. Astfel, navigatorii sunt puși în imposibilitatea de a-și primi salariile conform contractelor de muncă și Convenției internaționale privind munca și viața pe mare MLC - 2006, ratificată și de statul român", scrie publicația constănțeană cugetliber.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

Potrivit sursei citate, mulți marinari aflați în voiaj preferă să-și primească salariile cash direct la bordul navelor pe care se află și nu prin virament în conturile lor bancare, pentru a diminua riscul de a fi înșelați de patroni.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Sumele necesare plății drepturilor salariale ajung la bordul navelor aflate în voiaj pe următorul circuit: companiile de navigație iau legătura cu firmele de agenturare care le reprezintă în porturile de escală ale navelor și le transmit, în conturile lor bancare, sumele destinate plății salariilor. Agenții navelor ridică banii de la bancă și îi predau comandanților navelor, în vederea efectuării plăților.

Cei de la cugetliber.ro mai scriu că firma de agenturare Idu Shipping & Services a semnalat problema Ministerului Finanțelor Publice, Direcției Generale Regionale a Finanțelor Publice Galați și Administrației Județene a Finanțelor Publice Constanța, solicitând ca, în cazul salariilor navigatorilor, să se aplice o prevedere a Legii nr.70/2015 care exceptează sumele reprezentând drepturi salariale de la plafonul de 5.000 de lei pentru retragerile în numerar.

"Biroul servicii contribuabili din cadrul Administrației Județene a Finanțelor Publice Constanța i-a răspuns companiei Idu Shipping & Services că, în cazul sumelor reprezentând salariile marinarilor, firmele de agenturare nu pot beneficia de excepția invocată. În schimb, aceasta se aplică atunci când e vorba de salariile plătite propriilor angajați ai acestor firme. În viziunea ANAF, transmiterea de către compania de navigație către firma de agenturare a sumelor reprezentând salariile marinarilor, pentru ca aceasta, la rândul ei, să le înmâneze comandantului reprezintă o relație comercială între doi agenți economici și de aceea nu se poate aplica excepția. Altfel spus, ANAF privește sumele respective ca pe o plată a serviciilor pe care firma de agenturare le prestează companiei de navigație, ceea ce este neadevărat și contravine spiritului legii. În realitate, firma de agenturare are rolul curierului care primește banii de salarii și îi transmite mai departe", se arată în articol. 

Idu Shipping & Services este controlată de familia omului de afaceri constănțean Corneliu Idu, unul dintre cei mai bogați businessmeni din județul Constanța, care mai deține operatorul portuar Comvex Constanța și terminalul de GPL Octogon Gas & Oil.  

viewscnt
Afla mai multe despre
tranzactii numerar
numerar
cash
limita tranzactii numerar
tranzactii numerar persoane juridice
salarii marinari