Angajații statului vor fi trimiși în șomaj tehnic în baza unui plan de gestiune a resurselor umane, care va ține cont de criterii precum calificativul obținut de angajat la evaluarea anuală, dar și de gradul de încărcare a activității fiecărei direcții generale, direcții, serviciu și birou, prevede un draft de ordonanță de urgență obținut de Profit.ro și care vizează modificarea Codului Administrativ și a Legii cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice. Șefii instituțiilor staului vor avea, însă, și posibilitatea de a reduce programul de lucru de la 5 zile la 4 zile pe săptămână. Salariul va fi diminuat la 75% pe perioada suspendării sau pe perioada reducerii programului de lucru de la 5 zile la 4 zile pe săptămână, prevede documentul obținut de Profit.ro.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
CITEȘTE ȘI FOTO 4 perechi de pantofi esențiale oricărui bărbatModificări importante pregătite pentru Codul Administrativ
- calificativele obținute în procesul de evaluare a performanțelor profesionale individuale ale funcționarilor publici vor fi avute în vedere și la suspendarea raporturilor de muncă la inițiativa conducătorului autorității sau instituției publice;
- suspendarea raporturilor de serviciu ale funcționarilor publici va putea interveni de drept și la inițiativa conducătorului autorității sau instituției publice. Suspendarea raporturilor de serviciu la inițiativa conducătorului autorității sau instituției publice se dispune prin act administrativ de către persoana care are competența de numire.
Raportul de serviciu se suspendă la inițiativa conducătorului autorității sau instituției publice în următoarele situații:
a) în cazul întreruperii sau reducerii temporare a activității autorității sau instituției publice, parțial sau în întregul său, pentru motive structurale sau similare;
b) pe durata întreruperii sau reducerii temporare a activității autorității sau instituției publice, parțial sau în întregul său, ca urmare a decretării stării de asediu sau stării de urgență.
În termen de 5 zile, conducătorul instituției trebuie să stabilească un plan de gestiune a resurselor umane, după consultarea sindicatelor/reprezentanților salariaților.
CITEȘTE ȘI Criza covid-19, ”cea mai gravă criză de la Marea Depresiune” din 1929, avertizează directoarea FMILa întocmirea planului, autoritățile vor avea în vedere:
a) fluctuația gradului de încărcare la nivelul autorității sau instituției publice, cu evaluarea situației fiecărei direcții generale, direcții, serviciu și birou;
b) prioritizarea suspendării raporturilor de muncă sau de serviciu ale persoanelor din cadrul aceluiași birou, serviciu, direcție și/sau direcție generală, în funcție de calificativele la ultima evaluare anuală.
c) suspendarea raporturilor de muncă sau de serviciu ale persoanelor din același birou, serviciu, direcție și/sau direcție generală, atunci când este posibil, prin rotație, pe perioade de timp similare
Pe durata reducerii și/sau a întreruperii temporare, personalul bugetar se va afla la dispoziția autorității sau instituției, conducătorul acesteia putând oricând să dispună reluarea activității.
În baza planului de gestiune a resurselor umane, conducătorul autorității sau instituției poate decide reducerfea programului de lucru de la 5 zile la 4 zile pe săptămână, cu reducerea corespunzătoare a salariului, pentru o parte sau pentru tot personalul bugetar prevăzut în plan.
Planul special de gestiune a resurselor umane va fi revizuit cel puțin la intervale repetitive de 30 de zile sau ori de câte ori conducătorul autorității sau instituției publice consideră necesar.
Conducătorul instituției va putea decide suspendarea raportului de muncă doar în baza planului de gestiune a resurselor umane.
CITEȘTE ȘI Soluțiile anticriză ale petroliștilor: liberalizarea pieței gazelor și modificarea Legii offshore pentru lansarea unor mari proiecte în Marea NeagrăModificări importante pregătite pentru Legea-cadru privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice
Legea cadru privind salarizarea angajaților statului va fi modificată pentru a permite plata celor aflați în suspendare sau la program redus de lucru, de 4 zile pe săptămână, cu 75% din salriul de bază al funcției pe care sunt încadrați.
"Pe durata suspendării raporturilor de muncă sau de serviciu la inițiativa conducătorului autorității sau instituției publice, în baza planului special de gestiune a resurselor umane, personalul contractual și/sau funcționarii publici implicați în activitatea redusă sau întreruptă, care nu mai desfășoară activitate, beneficiază de o indemnizație, plătită din fondul de salarii, în valoare de 75% din salariul de bază corespunzător locului de muncă ocupat", potrivit draftului de proiect de ordonanță.
Guvernul va modifica HG privind dosarul profesional al funcționarilor publici, pentru a-l aduce în concordanță cu noile prevederi în termen de 15 zile de la data intrării în vigoare a acestora.