În actuala situație de criză generată de pandemia de coronavirus, companiile pot acționa coordonat astfel încât să evite deficitul de produse esențiale și să asigure o distribuție echilibrată a acestora, a anunțat Consiliul Concurenței. Eliminarea restricțiilor în acest sens face parte dintr-o abordare comună a autorităților de concurență din UE.
De exemplu, comercianții cu amănuntul își pot coordona atât transporturile de marfă, pentru a asigura aprovizionarea de produse de bază din toate domeniile, cât și livrările la domiciliu pentru persoanele care nu își pot părăsi locuințele.
De asemenea, arată Consiliul Concurenței, companiile trebuie să se asigure că produsele lor sunt disponibile la prețuri competitive. Ca urmare, administratorii platformelor de comerț online pot impune măsuri pentru limitarea creșterilor nejustificate ale prețurilor pentru produsele și serviciile de bază. De asemenea, legislația în domeniul concurenței permite producătorilor să stabilească prețuri maxime pentru produsele lor, ceea ce ar putea fi util pentru a limita creșterea nejustificată a prețurilor la nivelul distribuției.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Dacă în trecut autoritatea de concurență se lupta inclusiv cu ieftiniri ale bunurilor și serviciilor, în ciuda faptului că pentru consumatori acestea erau benefice, dacă aprecia că sunt politici de dumping pentru afectarea concurenței, acum astfel de îngrijorări sunt uitate. Consiliul transmite avertizări doar pentru scumpiri pe care le-ar putea descoperi ca fiind realizate prin practici abuzive (cum ar fi stabilirea prețurilor excesive) sau de tip cartel.
Companiile care nu știu cum să interpreteze compatibilitatea unor initiative de coordonare a acțiunilor comerciale cu legislația de concurență, Autoritatea de invite să verifice direct la sursă și să ceară informații pe adresa de mail a președintelul instituției: presedinte@consiliulconcurenței.ro.