Anca Suditu, manager HR Accenture, a prezentat în cadrul conferinței "Provocările HR-ului în era gig economy", organizată de News.ro, un nou tip de atitudine în domeniul resurselor umane față de client prin care se ajunge la "dedicare", creând o cultură centrată pe talent.
"Relația colegilor din vânzări cu clienții" a fost primul lucru observat de Anca Suditu atunci când a început să lucreze în domeniul resurselor umane. "Am imitat această atitudine, considerându-i pe colegii mei, clienții mei interni, și atunci ce vedeam că fac cu clienții lor am încercat să fac eu în organizație", a adăugat ea.
"Am primit și un premiu pentru compania cu cele mai bune condiții de lucru pentru angajați, cele mai stimulative. Peste ani, am revenit într-o companie americană, unde am regăsit acel model de customer intimecy către client, de data aceasta eram conștientă ce se întâmplă, ce fac colegii mei, am repetat atitudinea față de colegii mei, ascultându-i, lucru care ulterior s-a concretizat într-un nou premiu internațional pentru design organizațional pentru creștere. În aceste două companii atitudinea mea a schimbat rezultatul muncii", a povestit Anca Suditu, explicând de ce a ales să numească această atitudine față de client KAM type HR, adică "un HR unde relația cu clientul este deosebit de apropiată, intimă, într-un sens pozitiv".
28 noiembrie - Profit Financial.forum
"KAM type HR este o transformare a comportamentului și a mentalității departamentului de resurse umane către clienții noștri interni, care sunt strategici pentru afacere, și în felul acesta urmărim să obținem rezultate măsurabile pentru business", a explicat managerul, subliniind că prin această atitudine în HR "obținem dedicare".
A lucrat în companii mici și mai mari, dezvăluind cum se poate face segmentarea folosind abordarea de tip "key account management" în HR, o abordare de tip "all employers approach". "Toți angajații erau importanți pentru mine, de la recepție până la directorul general (...) Cealaltă abordare de segmentare, în organizații mai mari, se adresează în special talentelor, creând o cultură centrată pe talent, în care talentele sunt business critical. Talentele în această abordare sunt răsplătite, sunt prezentate ca modele pentru ceilalți (...) Riscul în această abordare este faptul că tratamentul diferențiat între talent și angajat poate crea o competiție negativă și să scadă indicatorii de sănătate organizațională", a explicat ea.
Managerul este de părere că în discuția cu angajatul compania trebuie să-și urmărească scopul, "să nu exagerăm în sens negativ".
Anca Suditu a enumerat și care sunt competențele unui om de HR pentru a putea să abordeze acest nou model de lucru: abilitatea de a gestiona clientul, cunoștințe despre "account business", nivelul de responsabilitate. Iar pentru introducerea acestei abordări, a menționat câțiva factori de succes: "este nevoie de o susținere de la vârf, trebuie identificați cei care au talente, să fie numiți oameni care au atitudine, să măsurăm activitatea și să învățăm de la alte companii și să inovăm".