Aeroportul Internațional Henri Coandă din Otopeni, principala poartă aeriană a României, le cere pasagerilor să se prezinte la aeroport cu trei ore înainte de ora programată a zborului, mai ales dacă au curse dimineața, arată un anunț postat pe site-ul aeroportului, care motivează măsura prin creșterea numărului de curse pe perioada verii, relatează agenția News.ro. O analiză publicată de agenție în luna martie arată că, în relatitate, cozile mari și aglomerația de pe aeroportul din Otopeni i-au afectat pe pasageri și înainte de începerea sezonului estival, iar explicația este lipsa proiectelor de extindere și modernizare a aeroportului și apropierea de limita de trafic, moment în care serviciile aeroportului riscă să fie complet depășite de numărul prea mare de pasageri.
"Având în vedere creșterea considerabilă a traficului în perioada estivală, în care sunt introduse în programul de zbor numeroase curse charter, recomandăm pasagerilor să se prezinte la aeroport cu trei ore înainte de ora zborului. Această recomandare se adresează, în special, pasagerilor care au cursa programată în intervalul orar 05:00 – 08:00", arată un anunț postat pe site-ul Aeroportului Internațional Henri Coandă.
Însă aglomerația de pe aeroport este o realitate cu care se confruntă pasagerii de multe luni, chiar și după ce aeroportul a luat, în 2016, câteva măsuri de adăugare a unor ghișee suplimentare pentru polițiștii de frontieră care controlează documentele de călătorie.
În luna martie, News.ro a publicat o analiză care semnala situația și puncta cauzele problemelor de pe aeroportul Otopeni.
Anul trecut, traficul de pe aeroportul din Otopeni a ajuns la aproape 11 milioane de pasageri, iar pentru acest an este estimată o creștere cu circa 15%, ceea ce ar însemna aproape 13 milioane de pasageri, aproape de limita maximă pe care aeroportul o poate gestiona fără a afecta grav confortul pasagerilor.
"”Pentru Henri Coandă am propus mai demult soluția construirii unui terminal nou. În decembrie, pe Henri Coandă, am așteptat o oră și jumătate. Apar, în ore de vârf, zone de gâtuire a traficului, la filtre, la controlul pașapoartelor”, a explicat pentru News.ro, în luna martie, președintele Asociației Piloților și Proprietarilor de Avioane din România (AOPAR), Radu Merica.
Până în prezent, nici Ministerul Transporturilor, care controlează aeroportul, nici conducerea Companiei Naționale Aeroporturi București (CNAB) nu au anunțat planuri concrete de extindere a aeroportului Otopeni.
Potrivit unor specialiști consultați de News.ro, singura variantă va fi redeschiderea, cel târziu anul viitor, a aeroportului Băneasa pentru cursele regulate.
În prezent, aeroportul Băneasa are un trafic infim, după ce șefii din Transporturi au decis ca aeroportul să fie destinat doar pentru curse de business