Peste 13.700 de instituții vor încărca pe platforma creată de Ministerul de Finanțe și accesibilă public toate datele privind veniturile și cheltuielile realizate, a declarat vineri ministrul Finanțelor Publice, Anca Dragu, într-o conferința de prezentare a proiectului.
Urmărește-ne și pe Google News
"Toate instituțiile bugetare din România vor trebui să încarce pe această platformă informații despre cheltuielile și veniturile pe care le au. În acest fel, fiecare dintre noi putem avea acces la bugetele acestor entități, putem vedea toți indicatorii și sumele aferente", a explicat Anca Dragu.
Potrivit acesteia, prin lansarea platformei, se urmărește creșterea transparenței în domeniul bugetar, îmbunătățirea managementului resurselor bugetare și introducerea unor instrumente de verificare și control bugetar complet automatizate.
"Platforma înseamnă mai multă transparență a activității administrației, a cheltuirii banului public, atât a modului în care sunt repartizate sumele în buget, cât și modului în care sunt cheltuite. Este un instrument revoluționar de urmărire a cheltuielilor", a declarat premierul Dacian Cioloș care a arătat că această platformă înlătură riscurile de fraudă și are utilitate și eficiență bugetară.
Platforma va fi implementată în două etape. În prima, va fi permis accesul la toate informațiile despre veniturile și cheltuielile fiecărei instituții publice, la nivel de detaliu și la informații printr-o interfață intuitivă, accesibilă de pe orice calculator sau dispozitiv mobil (tablete, smartphone).
În etapa a doua, care va fi finalizată în două luni, publicul va avea acces la informații referitoare la numărul și structura instituțiilor publice, rapoarte agregate, bugetul aprobat al instituției publice, gradul de angajare a bugetului aprobat (contracte semnate), rapoarte financiar-contabile.
În ceea ce privește companiile de stat și regiile autonome, ministrul Finanțelor a precizat că informațiile despre bugetele acestora vor fi disponibile pe aceeași platformă, într-un termen de patru luni.