Consiliul Concurenței a început o investigație pe piața pachetelor turistice, pentru a stabili dacă agențiile s-au înțeles între ele

Consiliul Concurenței a început o investigație pe piața pachetelor turistice, pentru a stabili dacă agențiile s-au înțeles între ele
scris 18 apr 2016

Consiliul Concurenței a declanșat prima investigație pe piața produselor turistice și a pachetelor de servicii turistice privind o posibilă încălcare a regulilor de concurență de către agenții de turism, la care au fost efectuate inspecții inopinate.

Investigația a fost declanșată în urma unor informații primite printr-o sesizare anonimă  înregistrată pe platforma avertizorilor de concurență.

Urmărește-ne și pe Google News

Autoritatea de concurență suspectează unele agenții de turism că își coordonează politicile comerciale în scopul impunerii unui nivel minim de preț de vânzare a produselor turistice și/sau pachetelor de servicii turistice și al menținerii unui status-quo pe piață, începând cu anul 2013.

Surse din piața de turism spun că verificările au vizat, în principal, operatorii de chartere, care de multe ori împart locurile dintr-un avion. 

În cadrul investigației, Consiliul Concurenței a efectuat inspecții inopinate la sediile și/sau puntele de lucru ale mai multor companii active pe piața serviciilor turistice.

Printre acestea se numără Christian Tour, grupul Happy Tour, Eurolines și Paralela 45, potrivit surselor citate, aceștia fiind trei dintre cei mai mari operatori de chartere de pe piața românească. Cele mai multe astfel de vacanțe au fost vândute în Turcia și Grecia. De asemenea, a fost verificată și Asociația Națională a Agențiilor de Turism (ANAT).

EXCLUSIV Doi români negociază preluarea Lido, pe care vor să-l transforme în cel mai luxos hotel din București CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Doi români negociază preluarea Lido, pe care vor să-l transforme în cel mai luxos hotel din București

Documentele ridicate în cadrul acestor inspecții se află în analiza autorității de  concurență, în cadrul procedurilor specifice investigației.

"Sunt zece companii vizate, iar tema este suspiciune de înțelegere pe preț. Toată suspiciunea a fost declanșată de o discuție pe grupul de pe facebook Infotripiști", a declarat pentru Profit.ro Alin Burcea, proprietarul agenției Paralela 45.

El a spus că nu există niciun fel de înțelegere între agenții.

"Eu consider, înainte de toate, că ar fi trebuit să ne întrebe pe noi despre ce e vorba, pentru că le-am fi explicat care este discuția. Principala discuție a fost axată la noi, și n-are legătură cu charterele, pe reducerea de preț care se dă la client. Toată lumea dă din comision, și îngrijorarea noastră pe care de zece ani o tot discutăm au auzit-o și ei pe Infotripiști și li se pare mare discuție", a adăugat Burcea.

Inspecțiile inopinate reprezintă o etapă preliminară în cadrul procedurilor de investigare a unui posibil comportament anticoncurențial. Efectuarea acestor inspecții nu reprezintă o antepronunțare a Consiliului Concurenței în ceea ce privește vinovăția companiilor investigate și nici în ceea ce privește rezultatul final al investigației declanșate.

viewscnt
Afla mai multe despre
consiliul concurenței
agenții turism
concurență
încălcare