Piața comerțului online din România a crescut foarte mult în ultimii ani, dar este limitată la 10 milioane de clienți activi, în timp ce Europa numără 500 milioane de clienți activi. Pentru a-și spori vânzările, sellerii locali ar trebui să treacă online granița României și să vândă la românii din diaspora, a declarat Florin Toma, Head of Business Development & eCommerce la DHL Express, prezent la prezentă la Profit E-commerce Provocările creșterii pe o piață cu concurență tot mai dură - Ediția a V-a.
"România este o țară care se simte foarte confortabil cu piața locală. Din perspectiva DHL, acest aspect ne îngrijorează, având în vedere faptul că suntem în urma Europei din foarte multe puncte de vedere atunci când vorbim de penetrarea globală, suntem chiar în urma Bulgariei. Este un aspect foarte important având în vedere afluența mare de magazine online, care vin din afară și care câștigă piață locală. Mă uitam pe niște studii recente referitoare la mai multe categorii de produse și cifrele arată că magazinele locale sunt în plan secund sau pierd teren. Mă refer la fashion, bijuterii, cosmetice, articole handmade și homemade, unde în Top 10 jucători la nivel local se află selleri din Polonia, Cehia, Bulgaria, Ungaria, nu mai vorbesc de jucătorii din China, Temu și Shein, care fac ravagii la nivel de colete cu destinația România", a afirmat Toma.
Evenimentul a fost organizat cu sprijinul ARB, CEC Bank, ContentSpeed, eMag
Jucătorii externi atacă masiv piața comerțului din România, o piață limitată, care numără 10 milioane de clienți, o piață pe care, spune reprezentantul DHL Express, "ne batem cu toții".
CITEȘTE ȘI Octavian Pătrașcu, CEO NAGA Group, vorbește în presa germană despre provocările din sectorul financiar și transformarea modului în care oamenii investesc: Conduc peste 600 de angajați și lucrez până la 23:30"Pasul firesc este să găsim clienți dincolo de granițele României. Aici avem 10 milioane de clienți activi, dar în Europa aveam 500 milioane de clienți activi. DHL Express are în portofoliu circa 1.000 de magazine online din România care vând peste hotare produse căutate și apreciate de clienți. România mai are o țară dincolo de granițe, și anume diaspora. Este o audiență foarte importantă, pe care, din păcate, foarte puțini selleri din România o abordează. Este o audiență foarte dornică să cumpere din România, dar, suprinzător, magazinele online locale nu le oferă această posibilitate", a arătat Toma.
El a explicat că românii din diaspora, dacă vor să comande ceva din țară, roagă pe cineva din familie sau un prieten să comande de pe site și apoi coletul este trimis la destinatar prin DHL sau alt curier.
"Nu este o experiență de foarte bună calitate, este un proces întârziat, care poate duce la pierderea unor volume de comenzi dinspre diaspora. Recomandarea noastră este de a găsi audiențele potrivite indiferent unde se află acestea. Poți să găsești clienți în SUA, Marea Britanie și Germania, dar și în Australia sau Noua Zeelandă. Noi ajungem foarte repede la clienții finali și contribuim semnificativ la experiența acestora, care de la an la an este foarte importantă. Faptul că livrăm de pe o zi pe alta în Europa și în două zile în SUA contribuie decisiv la experiența clienților sellerilor din România", a spus reprezentantul curierului.
El a menționat că principalele piețe cu potențial de extindere sunt cele mature, inclusiv Europa, unde românii din diaspora comandă din România.
"Grosul livrărilor vine din SUA, piață urmată de Germania, Franța, Marea Britanie, Italia și Spania, în această ordine. Contrar ideii locale, care mizează pe vânzările regionale, respectiv în Bulgaria și Ungaria, noi încurajăm sellerii din România să vândă acolo unde au audiențe. În România, piața comerțului online se ridică la 10 miliarde de euro. În Germania, această piață atinge 125 miliarde de euro. În opinia mea, trebuie să vindem către diaspora și către clienții din piețele mature din punct de vedere e-commerce și să oferim servicii de calitate pe partea de customer experience. Aici putem să facem diferența", a mai spus Toma.