Piața locală de telefoane mobile va închide acest an în scădere față de 2021 în privința numărului de unități vândute, dar va continua să crească din punct de valoric, pe fondul avansului prețului mediu al unui terminal, a declarat pentru Profit.ro Cosmin Moldovan, National Sales Director în cadrul Green Leaves Technical, distribuitor unic autorizat al brandului chinezesc de dispozitive inteligente OPPO în România.
"2022 este anul cu cele mai multe variabile necunoscute, din motive evidente. În anii precedenți, construirea planului de afaceri se baza pe mult mai multe informații solide. Acum, sunt atât de multe lucruri care sunt variabile încât este foarte greu să prezinți o prognoză foarte clară, cu un grad ridicat de certitudine. Iarna care vine va fi o una mai specială în raport cu cele precedente. E greu să dai o prognoză certă", a afirmat Moldovan.
În 2021, comparativ cu 2020, piața telefoanelor mobile din România a scăzut aproximativ cu 6% în privința numărului de unități vândute, dar a crescut cu 6,5% în valoare, spune reprezentantul Oppo.
CITEȘTE ȘI Piața europeană de smartphone-uri a avut cel mai slab început de an din ultimii nouă ani
"Oamenii au cumpărat mai puține telefoane, dar mai scumpe. În primele opt luni ale acestui an, față de ianuarie - august 2021, dinamica pieței locale de profil a fost similară: numărul telefoanelor a scăzut cu 1-2%, în schimb valoarea vânzărilor a urcat cu 10-15%. Putem explica această dinamică prin faptul că oamenii păstrează mai mult timp telefoanele, aleg să nu le mai schimbe des, e un trend care se manifestă și la nivel internațional, accelerat de ceea ce se întâmplă acum în lume. Cred că până la finele acestui an tendința manifestată în primele 8 luni să se păstreze, respectiv declin ușor al numărului de unități vândute și avans mai mare al vânzărilor din punct de vedere valoric, pe fondul creșterii prețului mediu al unui telefon, de la aproape 1.500 lei la puțin peste 1.900 lei. Este o creștere masivă a prețului mediu în piață", a explicat Moldovan.
Potrivit acestuia, cota medie de piață a Oppo a crescut de la 4,9% în primele 8 luni ale anului 2021 la 5,5% în perioada similară a acestui an.
"Cred că va fi un final de an interesant. Va fi o provocare pentru Oppo să depășească cota de piață de la finele anului 2021, respectiv 9,2%, pe care am atins-o în 18 luni de la intrarea pe piață. Debutul anului 2022 a adus o cădere a cotei, dar am revenit pe plus. Noi ne pregătim și pentru scenariul pozitiv, dar și pentru scenariul negativ, obiectivul urmărit fiind depășirea rezultatului obținut în 2021. Suntem mult mai precauți în privința pașilor pe care-i facem și cred că în perioada următoare, din perspectiva competiției, va conta foarte mult cine va face cele mai puține greșeli", a mai spus reprezentantul companiei.
CITEȘTE ȘI Samsung și Xiaomi conduc piața de smartphone-uri din România. Oppo devine al treilea jucător
În 2021, Oppo a vândut în România un număr de 237.000 de telefoane.
Moldovan a amintit că pandemia a adus o explozie a vânzărilor online, dar cifrele arată că clienții revin în magazine.
"Era de aștept ca pademia să ducă la explozia vânzărilor online, dar observăm că lucrurile revin la normal, prin normal înțelegându-se că oamenii se întorc în magazine și cumpără de acolo. Probabil se manifestă o sete de socializare, oamenii vor să pună din mâna pe terminale, să le pipăie, să le simtă. Oamenii se întorc în magazine, asta-i clar", a afirmat directorul de vânzări.
Oppo este prezent în peste 40 de țări și regiuni, având 6 institute de cercetare, 5 centre R&D la nivel global și un centru internațional de design la Londra.