Antreprenorul român Adrian Boana, cel care a lansat în 2009 brandul românesc de haine și accesorii pentru bărbați London Tailors și care anul acesta ar putea face primul milion de euro cu un magazin și un outlet, spune că extinderea nu este o prioritate și că ar vrea o unitate stradală în București, dar în lipsa parcărilor și a traficului pietonal nu rentează.
”Ne-ar plăcea oriunde stradal. Am avut două magazine stradale pe Calea Victoriei, dar în România nu există trafic stradal și parcări și am închis după un an și ceva. Erau anii 2008-2009, când făcea sens să ai un magazin pe Calea Victoriei decât să te duci pe aceiași bani în magazinul Unirea”, relatează antreprenorul, precizând că extinderea nu este o prioritate pentru London Tailors.
Brandul are în prezent un singur magazin în Băneasa Shopping City și un outlet în Fashion House Militari din Capitală.
Antreprenorul povestește de asemenea despre încercarea extinderii în afara Bucureștiului, la Cluj-Napoca, care s-a dovedit un eșec.
CITEȘTE ȘI Hotelierii: Dacă numărul de turiști crește în ritmul ultimilor ani, în curând, nu vor mai avea loc în hoteluriAdrian Boana își amintește că a început afacerea la debutul crizei financiare. Până atunci s-a ocupat în România de branduri precum Ramsey, Tiffy și Cerutti.
”Am dezvoltat în România vreo trei branduri Ramsey, Tiffy și Cerutti, prin 2007, și, în momentul în care a venit criza, am rămas singuri. De unde aveam suport și eram împreună, în criză am rămas noi cu noi. De atunci am decis să nu mai facem dezvoltare pentru alte branduri și să facem pentru noi. De la început am știut ce vrem să facem, cum să arate colecția și ce vrem să vindem. Am trecut pe dezvoltarea brandului nostru”, povestește antreprenorul.
A început cu colecții ready to wear și la câteva luni a lansat și serviciul made to measure.
”Am fost primii care am adus conceptul acesta, apoi au mai apărut 80—100, dar în timpul crizei au închis 80% dintre ei. Am investit vreo 250.000 euro și am recuperat în vreo 2 ani, iar profitabili am fost din primul an. Știm cum să ne facem treaba pe zona de retail și de aceea nu ne aruncăm în locații care nu fac profit operațional”, arată Boana.
El spune că 2016 este cel mai bun an pentru vânzări din istoria brandului, numai magazinul din Băneasa urmând să obțină mai mult de 4 milioane lei. Creșterea estimată pentru acest an este de peste 10%.
Cât privește frecvența de cumpărare și banii pe care îi lasă clienții în magazin, antreprenorul arată că ”dacă este vorba despre oameni ocupați, aceștia vin rar, de două-trei pe an, dar lasă și sume foarte mari, de 10.000 – 20.000 lei”.
Profilul clienților London Tailors sunt bărbați între 35-40 de ani, persoane active, liber profesioniști, avocați, politicieni, cu venituri mai mari.
Boana spune că 90% din vânzări sunt încă generate de hainele ready to wear și numai 10% de made to measure, iar cel mai bine vândut produs este cămașa, în timp ce încălțămintea și accesoriile reprezintă circa 15%.
”80% din produse le fabricăm în Italia, iar restul în alte țări. Spre exemplu, pentru cămăși colaborăm cu un producător din Turcia. Mi-ar plăcea să lucrez cu producătorii locali, este aproape, aș da bani în România, dar nu am găsit. Cu cine am făcut încercări, culmea, am ieșit mai scump și nu am găsit nivelul pe care l-am vrut, multe lucruri legate de detalii tehnice”, mai povestește Boana.
Materialele folosite provin de la branduri precum Cerutti sau Loro Piana, iar prețurile variază, fondatorul London Tailors arătând că cel mai scump realizat made to measure a fost circa 2.000 – 2.500 euro.