Un angajat al NextGen Communications, operatorul prin cablu din grupul Telekom România, a fost concediat pentru că ar fi solicitat salariaților unei alte firme, deși urma astfel ordinul șefului direct, bani pentru cumpărarea unui televizor destinat administratorului unui complex imobiliar din Pipera, care a permis astfel executarea în acel complex a unor lucrări de instalare de televiziune prin cablu și internet.
El a solicitat în instanță anularea deciziei de concediere, cu argumentul că ar fi discriminatorie pe bază de etnie, în condițiile în care angajatul concediat este tătar. El a mai cerut reintegrarea în funcția deținută anterior, obligarea NextGen Communications la plata unei despăgubiri egale cu salariile indexate și majorate de la momentul concedierii și până la reintegrarea efectivă, obligarea companiei la plata sumei de 70.000 lei, cu titlul de daune morale, ca urmare a concedierii discriminatorii pe bază de etnie, precum și plata cheltuielilor de judecată.
În motivarea cererii de chemare în judecată, fostul angajat a arătat că șeful său ierarhic superior i-ar fi solicitat să transmită unor salariați ai altei societăți să strângă o sumă de bani.
Cu banii care urmau să fie astfel strânși ar fi trebuit cumpărat un televizor pentru administratorul complexului imobiliar, care, astfel, ar fi permis NextGen Communications să pătrundă în acel complex și să instaleze linii de televiziune prin cablu și internet.
“Ca urmare a faptului că reclamantul a transmis această informație salariaților altei societăți, compania a dispus sancționarea sa disciplinară cu desfacerea contractului individual de muncă. Reclamantul invocă discriminarea sa pe bază de etnie, arătând că este de origine tătară, fiind singurul care a fost cercetat disciplinar, deși șeful ierarhic a fost cel care a gândit întreaga modalitate de strângere a comisioanelor, de a cumpăra un televizor pe care să îl dea administratorului complexului. Deși alte patru persoane aveau cunoștință de această situație, doar reclamantul a fost convocat la cercetarea disciplinară și sancționat disciplinar”, se arată în cerere.
Fostul angajat a susținut că nu este vinovat de săvârșirea niciunei abateri disciplinare, deoarece nu ar fi avut informații că, transmițând mai departe ordinul șefului ierarhic superior de strângere a comisoanelor, va încălca vreo politică antifraudă, în condițiile în care nu ar fi fost instruit cu privire la existența unor astfel de politici antifraudă și nici cui anume ar fi trebuit să raporteze.
“Cu atât mai mult a avut reprezentarea faptului că ordinul este legal, cu cât șeful ierarhic direct i-a transmis că strângerea comisioanelor este un ordin dat de către directorul societății”, se mai arată în cerere.
CITEȘTE ȘI ANALIZĂ Portabilitatea numerelor de telefon: Telekom și-a depășit concurența, pe fondul schimbărilor în oferta comercialăNextGen Communications a susținut în fața instanței că politica antifraudă si procedura de denunțare a neregulilor s-ar fi regăsit permanent pe intranetul (aplicația KMS) și pe pagina web ale societății, fiind aduse la cunoștința partenerilor contractuali, dar și la cunoștința salariaților de la momentul angajării.
“Astfel, la nivelul societății există o practică potrivit căreia fiecărui salariat i se comunică imediat după angajare un mail de bun venit în companie, la care se atașează un document care sumarizează cele mai importante reguli ale societății, punându-i-se în vedere că are obligația de a le respecta cu strictețe. Mai mult, fiecărui salariat, după parcurgerea acestor documente, i se solicită să completeze o declarație prin care confirmă că a luat cunoștință de acest set de reguli. Aceasta practică a fost urmată și în cazul contestatorului, care a primit acest mail și care a completat declarațiile de asumare a acestor obligații”, se arată în întâmpinarea NextGen Communications.
Compania a mai susținut că nu ar fi existat vreo discriminare etnică și că cercetarea disciplinară ar fi vizat și alți angajați NextGen Communications, cărora societatea le-ar fi aplicat sancțiuni disciplinare.
Din cercetarea disciplinară efectuată de NextGen Communications a rezultat că, în perioada 17 februarie 2017 - 16 martie 2017, angajatul companiei a solicitat agenților externi de vânzări în teren (Door-to-Door) ai societății partenere Pro Solutions SRL anumite sume de bani, compuse din comisioane cuvenite acestora pentru vânzările de servicii Nextgen Communications efectuate în complexul imobiliar. Aceste comisioane ar fi fost solicitate de către reclamant pentru a putea achiziționa și oferi un cadou (televizor) administratorului complexului imobiliar.
"Urmare a acestui cadou, administratorul complexului urma să permită echipelor de vânzări Nextgen Communications accesul în incinta complexului respectiv. Conform susținerilor reclamantului, acesta ar fi solicitat sumele de bani de la partenerii externi urmare a unui ordin venit din partea unui manager de proiect al companiei. Pentru aceste fapte, reclamantul a fost sancționat disciplinar cu sancțiunea desfacerii contractului de muncă. Faptele sale constituie o abatere disciplinară gravă, deoarece angajatul nu și-a îndeplinit în mod corespunzător atribuțiile de serviciu prin îndeplinirea unui ordin fără a anunța sau raporta cazul de fraudă conform procedurilor interne", se arată în motivarea instanței.
După patru termene, în luna februarie, Tribunalul București a respins cererea fostului angajat, cu posibilitate de apel.
CITEȘTE ȘI Va continua parteneriatul Telekom-Orange pe piața românească? Majoros: Situația s-a schimbat, discutăm, dar nu avansez niciun pronosticFostul angajat a contestat însă hotărârea la Curtea de Apel București, care a admis-o acum.
“Admite apelul. Schimbă în tot hotărârea apelată, în sensul că admite contestația și în consecință anulează decizia de concediere 114/11.07.2017, emisă de Nextgen Communication SRL. Dispune repunerea părților în situația anterioară, în sensul reîncadrării reclamantului pe postul deținut anterior concedierii și obligă pârâta la plata unei despăgubiri egale cu salariile indexate, majorate și reactualizate și cu celelalte drepturi de care ar fi beneficiat reclamantul de la data concedierii și până la reintegrarea efectivă. Dispune înlocuirea sancțiunii concedierii disciplinare cu sancțiunea “avertisment”. Respinge ca nefondată cererea privind daunele morale. Definitivă. Pronunțată în ședință publică, 18.12.2018”, este decizia instanței.
CITEȘTE ȘI Telekom, Orange, Omnilogic, S&T România și Huawei vor să modernizeze serviciul de urgență 112Operatorul NextGen Communications și-a început activitatea în 2008 și este prezent în peste 30 orașe din România și mai mult de 300 localități rurale.
În decembrie 2009, compania a preluat integral New Com Telecomnicații pentru o sumă estimată la 14 milioane de euro, operațiune în urma căreia a fost transferat și un portofoliu de aproximativ 70.000 de clienți. Anterior acestei tranzacții, NextGen Communications mai preluase în 2009 de la New Com Telecomnicații aproximativ 30.000 de clienți.
Ultimele date publice, din 2015, indicau pentru NextGen Communications un portofoliu de peste 200.000 de clienți.
Profit.ro a anunțat că NextGen Communications, operatorul prin cablu din grupul Telekom România, își va diminua capitalul social cu 190,26 milioane de lei (40,77 milioane de euro), la 50,56 milioane de lei.
Din totalul sumei, 166,93 milioane de lei vor acoperi pierderile companiei, iar diferența va fi încasată de asociatul unic.
CITEȘTE ȘI Telekom, Siveco, Teamnet, UTI se luptă să furnizeze sistemul IT care va scăpa românii de prezentarea copiei de pe certificatul de naștere sau căsătorieÎn intervalul 2008 – 2016, NextGen Communications a raportat pierderi în fiecare an, care, cumulate, au atins 160,9 milioane de lei.
Anul trecut, potrivit www.termene.ro, compania a înregistrat un profit net de 3,87 milioane de lei, la afaceri de 96,46 miioane de lei, în creștere față de 2016.
Compania este controlată integral de Telekom Romania Communications (fost Romtelecom).