ANALIZĂ Regres în 2017 la portabilitatea numerelor de telefon. RCS&RDS rămâne lider, dar pierde cotă. Telekom, în revenire

ANALIZĂ Regres în 2017 la portabilitatea numerelor de telefon. RCS&RDS rămâne lider, dar pierde cotă. Telekom, în revenire
scris 25 ian 2018

Anul 2017 a adus un regres al numerelor de telefon portate de clienții operatorilor telecom, potrivit datelor Autorității de reglementare din domeniu (ANCOM) analizate de Profit.ro. Astfel, numărul de clienți de telefonie fixă și mobilă care și-au mutat numărul în altă rețea a scăzut anul trecut cu 5%, la 892.693, de la 939.663 în 2016.

Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider

La telefonia mobilă, 839.677 de clienți și-au portat numărul în altă rețea, cu 4,51% mai puțin față de 2016.

Urmărește-ne și pe Google News

Campionul numerelor portate este RCS&RDS, care a reușit să atragă anul trecut, din alte rețele de telefonie mobilă, 384.759 clienți, respectiv 45,8% din totalul acestora. Cifra este însă în scădere față de 2016, cu 11,5%, când a atras 434.816 de utilizatori, reiese din datele ANCOM.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum
EXCLUSIV Fostul președinte al ANCOM Adrian Diță, care a demisionat după ce a schimbat din temelii structura arbitrului unei piețe de 4 miliarde euro, a preluat șefia instituției care se ocupă de contractele offset CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Fostul președinte al ANCOM Adrian Diță, care a demisionat după ce a schimbat din temelii structura arbitrului unei piețe de 4 miliarde euro, a preluat șefia instituției care se ocupă de contractele offset

Operatorul telecom patronat de omul de afaceri Zoltan Teszari a început în forță anul 2017, cu 51.549 de clienți în luna ianuarie, iar lunile februarie și martie au adus fiecare peste 45.000 de clienți. Ulterior, numărul clienților atrași a scăzut sub 33.000/lună, apoi sub 20.000/lună. Decembrie 2017 a adus operatorului 23.455 de clienți, mai puțin de jumătate față de nivelul de la începutul anului.

Pe locul doi s-a plasat Orange România, cu 191.767 de utilizatori, de la 182.948 în 2016, urmat de Vodafone Romania, care a atras 155.903 de clienți, comparativ cu 175.296 în intervalul ianuarie – decembrie 2016.

Următoarele două poziții revin Telekom Romania Mobile Communications (fost Cosmote Romania) – 68.227 (comparativ cu 63.916 la finele lunii decembrie 2016) și Telekom Romania Communications (fost Romtelecom) – 39.002 (de la 22.320 în 2016).

ANCOM vrea să reducă tarifele de interconectare la rețele mobile cu 11,5%, de la 1 mai CITEȘTE ȘI ANCOM vrea să reducă tarifele de interconectare la rețele mobile cu 11,5%, de la 1 mai

De remarcat că, în ultimul trimestru al anul 2017, firmele din grupul Telekom au crescut de la lună la lună în privința numărului de telefoane atrase prin portare, pe fondul lansării, în octombrie 2017, a ofertei cu internet 4G nelimitat la abonamente și tarife de la 5 euro.

Comparativ cu luna august 2017, în decembrie Telekom Mobile a atras un număr dublu de clienți din alte rețele telecom prin portare, de la 4.006 la aproape 9.500.

Pe segmentul de telefonie fixă, numărul portărilor a scăzut cu 12,1% în 2017, la 53.016, de la 60.333 la finele lunii decembrie 2016.

Și pe acest segment lider detașat este RCS&RDS, cu 23.060 de clienți atrași, în urcare cu 4,4% față de decembrie 2016. Operatorul deține o pondere de 43,5% din numerele portate în perioada analizată.

ANCOM vrea să afle cât de satisfăcuți sunt clienții serviciilor telecom și poștale, dar și dacă aceștia știu că instituția se îngrijește de ei. Pentru asta este gata să plătească peste 3,5 milioane lei CITEȘTE ȘI ANCOM vrea să afle cât de satisfăcuți sunt clienții serviciilor telecom și poștale, dar și dacă aceștia știu că instituția se îngrijește de ei. Pentru asta este gata să plătească peste 3,5 milioane lei

Următorul clasat este Vodafone Romania – 14.453, comparativ cu 5.721 la finele lunii decembrie 2016, apoi Orange Romania – 6.725 (de la 15.117 în 2016), UPC Romania – 5.613 (comparativ cu 9.905 în 2016) și Telekom Romania Communications – 1.456 (față de 2.613).

ANCOM publică doar intrările de clienți atrași de operatori din alte rețele, fără să precizeze și pe cel al clienților pierduți, care și-au mutat numărul în altă rețea, fiind astfel imposibilă calcularea unei situații nete a portărilor.

Un client al unui operator de telecomunicații își poate porta numărul de telefon ori de câte ori dorește să schimbe rețeaua.

Portabilitatea numerelor a fost lansată în 2008 și peste patru milioane de utilizatori au beneficiat de acest serviciu până prezent.

viewscnt
Afla mai multe despre
ancom
portabilitate
numere
telefonie