Societatea Națională de Radiocomunicații (SNR), cel mai mare jucător local în domeniul broadcasting-ului (difuzare și transport programe radio și TV), a obținut o cifră de afaceri de 262,4 milioane de lei în 2018, în scădere cu 7,3% față de anul precedent, pe fondul diminuării veniturilor din servicii de televiziune.
"Privită în dinamică, cifra de afaceri a SNR a înregistrat o scădere față de anul anterior, fapt determinat în principal de diminuarea veniturilor din servicii de televiziune, ca urmare a negocierilor cu Societatea Română de Televiziune, în urma cărora tarifele emițătoarelor pentru soluția de tranziție la DBV-T2 s-au diminuat cu 8,8%. Mai mult, Societatea Română de Televiziune a notificat SNR și a solicitat, de la 1 mai 2018, încetarea transmisiilor analogice ale programului TVR1, ceea ce ne-a adus în situația de a opri activitatea rețelei de echipamente VHF", se arată într-un document al SNR obținut de Profit.ro.
SNR a obținut anul trecut un profit net de doar 337.681 lei, comparativ cu 25,64 milioane de lei în 2017. În intervalul 2008 - 2016, compania a raportat pierdere în fiecare an, care însumate se apropie de 155 milioane de lei.
"La 31 decembrie 2018, SNR a înregistrat un rezultat brut pozitiv sub aspect contabil de 1.572.458 lei, peste nivelul bugetat, în structură prezentându-se astfel: profit net din exploatare - 9.562.802 lei și pierdere financiară - 7.990.344 lei. Este important de adăugat că profitul din exploatare acoperă pierderea din activitatea financiară, ceea ce relevă faptul că profitul înregistrat se datorează în întregime activității de exploatare. Un alt aspect de semnalat, cel mai important de altfel, este că 2018 este al doilea an consecutiv în care societatea obține profit brut", se spune în documentul SNR.
Potrivit SNR, alături de Societatea Română de Radiodifuziune și Societatea Română de Televiziune, principalii clienți ai companiei în 2018 au fost Vodafone Romania - 13,56 milioane de lei (de la 11,1 milioane de lei în 2017), RCS&RDS - 10,38 milioane de lei (de la 8,53 milioane de lei în 2017), Telekom Romania Mobile Communicatiosn (fost Cosmote) - 9,9 milioane de lei (7,59 milioane de lei în 2017), Orange Romania - 8,03 milioane de lei (6,59 milioane de lei în 2017) și UM 02415 București (Direcția Topografică Militară) - 2,52 milioane de lei (1,86 milioane de lei în 2017).
Datoriile totale ale companiei însumează 201,43 milioane de lei (de la 197,1 milioane de lei în 2017), în timp ce creanțele au coborât la 51,03 milioane de lei (de la 65 milioane de lei în 2017), din care 40,8 milioane de lei revin Societății Române de Televiziune pentru prestații din perioada august - decembrie 2017.
SNR este cel mai mare jucător local în domeniul broadcasting-ului (difuzare și transport programe radio și TV). De asemenea, sub brandul Radiocom, SNR este furnizor de rețele și servicii de comunicații, transfer de date și Internet.
Compania este controlată integral de Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI).