Aeroportul Internațional “Traian Vuia” din Timișoara, unul dintre aeroporturile strategice din România, al treilea ca număr de pasageri și al doilea din țară din punct de vedere al dotărilor tehnice, semnează cu Bancpost o facilitate de credit de 15 milioane de lei, pentru finanțarea cheltuielilor aferente terminalului sosiri curse externe pasageri.
Banii vor fi folosiți și pentru extensia și modernizarea fațadei aeroportului și achiziția de echipamente.
Împrumutul va fi acordat pe o perioadă de 10 ani și va fi garantat cu ipotecă mobiliară asupra unor utilaje aflate în proprietatea aeroportului, asupra echipamentelor și sistemelor ce vor fi achiziționate și asupra conturilor societății deschise la Bancpost.
CITEȘTE ȘI Bancpost acordă IMM credite cu garanții din Fondul European de InvestițiiDe asemenea, va fi încheiată ipotecă mobiliară asupra creanțelor aferente contractelor încheiate de aeroport cu Lufthansa, Wizz Air Hungary, Menzies Aviation, Eurojet Intercontinental, Ryanair, DHL și SOC CLM.
În martie 2015, Bancpost a anunțat că a acordat Aeroportului “Traian Vuia” din Timișoara o linie de finanțare în valoare de 2 milioane de euro, pe o perioadă de trei ani, pentru acoperirea necesarului de capital de lucru.
"Parteneriatul cu Bancpost va sprijini activitatea curentă a aeroportului pentru următorii 3 ani, o perioadă de dezvoltare în care ne-am propus obiective ambițioase precum diversificarea contractelor cu companiile aeriene, creșterea numărului de pasageri, deschiderea de noi rute, precum și investiții în infrastructură. Anul acesta avem în plan și întocmirea documentațiilor necesare pentru dezvoltarea transportului intermodal de marfă, precum și extinderea halei cargo. Astfel, linia de finanțare contractată ne va permite continuitatea activității curente, optimizarea costurilor și concentrarea pe implementarea strategiei de dezvoltare pentru a atinge cu succes obiectivele setate", a declarat, în martie 2015, Iulian Daniel Idolu, director general al aeroportului.
Aeroportul operează prin intermediul a două terminale, cel intern, cu o capacitate de procesare de 700 de pasageri pe oră și trei porți de îmbarcare și cel internațional, cu o capacitate de procesare de 800 pasageri/oră și nouă porți de îmbarcare.