Acționar Fan Courier: OU 114 ne afectează indirect, nu mai este același entuziam. Mesaj către Guvern: Dezvoltați infrastructura, degeaba pleacă mașina noastră mai repede dacă rămâne blocată pe Valea Oltului

Acționar Fan Courier: OU 114 ne afectează indirect, nu mai este același entuziam. Mesaj către Guvern: Dezvoltați infrastructura, degeaba pleacă mașina noastră mai repede dacă rămâne blocată pe Valea Oltului
Adrian Dumitrache
Adrian Dumitrache
scris 26 mar 2019

Prevederile OU 114/2018, care a introdus taxe în diferite industrii, au dat peste cap planurile de afaceri pentru acest an ale majorității companiilor și, pe fondul unor bugete construite cu prudență, piața curieratului a fost afectată, cu impact și asupra cifrelor Fan Courier, cel mai mare jucător privat de profil. Nu mai există același entuziam ca la începutul anului 2018", spune Adrian Mihai, unul dintre acționarii companiei.

"La începtul anului 2018, toți partenerii noștri de afaceri erau plini de entuziasm, anticipau creșteri de două cifre ale business-ului, bugetele de venituri și cheltuieli erau construite pe comenzi în creștere, pe investiții și asta s-a văzut și în cifrele Fan Courier, care a înregistrat în primele trei luni ale anului trecut un avans al afacerilor de 20%. În prezent, pe fondul prevederilor OU 114/2018, entuziasmul mediului de business a fost înlocuit de prudență, se manifestă o stare de așteptare, ceva de genul să mai vedem cum vor evolua lucrurile. Creșterea din primele două luni a business-ului Fan Courier a fost de 13,5%, sub nivelul estimat, de 15%", spune acesta.

Urmărește-ne și pe Google News
ULTIMA ORĂ Orange, Telekom și Vodafone atenționează autoritățile: dacă nu schimbați OU 114, mergem la Curtea Constituțională! CITEȘTE ȘI ULTIMA ORĂ Orange, Telekom și Vodafone atenționează autoritățile: dacă nu schimbați OU 114, mergem la Curtea Constituțională!

El reclamă și starea infrastructurii rutiere care prelungește durata de livrare a unei comenzi.

"Fan Courier a investit 26 milioane de euro într-un nou centru de sortare și am obținut economii de timp, mașinile noastre pleacă mai repede pe traseu, dar tot acest efort este anulat aproape în totalitate de infrastructură, de capacitatea acesteia de a prelua fluxul de autovehicule. Degeaba pleacă mașina Fan Courier mai repede dacă ea se deplasează încet pe valea Oltului sau rămâne blocată pe acolo. O mașină Fan Courier cară 10.000 de colete și, dacă nu ajunge la timp, foarte mulți clienți sună și ne întrebă de ce nu au primit coletul la ora promisă. În loc să luăm comenzi, operatorii noștri preiau reclamații. Noi, mediul de business, investim în eficientizare, în dezvoltarea business-ului, creștem salariile, dar fără investiții în infrastructură din partea statului, tot acest efort nu poate aduce mai mult", a spus reprezentantul curierului.

El a prezentat ca exemplu situația unui fost salariat Fan Courier care și-a găsit un loc de muncă similar în Germania, a cărui productivitate a urcat astfel la de peste două ori comparativ cu nivelul în România.

"Când lucra la Fan Courier, unde câștiga 3.000 lei net pe lună, cu tot cu sporuri și bonusuri, distribuia 70 de colete pe zi. În Germania câștiga peste 9.000 de lei și distribuia 170 de colete pe zi. L-am întrebat cum reușește să distribuie mai multe colete pe zi. Mi-a explicat că organizarea curierului din Germania nu este superioară Fan Courier, că are în dotare aceeași tehnică IT, dar că infrastructura îi permite să se miște mai rapid. În plus, spre deosebire de România, coletul poate fi lăsat în fața ușii clientului, posibilitate care nu există în comerțul electronic din România", a spus Mihai.

EXCLUSIV Allianz-Țiriac Pensii, Generali Pensii și Aegon Pensii despre o ieșire de pe piață din cauza OU 114: Toate scenariile sunt în analiză, nicio decizie, inclusiv pentru majorarea impusă a capitalului, nu este luată. Rațiunea cerinței, de neînțeles CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Allianz-Țiriac Pensii, Generali Pensii și Aegon Pensii despre o ieșire de pe piață din cauza OU 114: Toate scenariile sunt în analiză, nicio decizie, inclusiv pentru majorarea impusă a capitalului, nu este luată. Rațiunea cerinței, de neînțeles

FAN Courier este o companie cu capital integral românesc, fondată în 1998 de Adrian Mihai, Neculai Mihai și Felix Pătrășcanu.

În 2018, afacerile au fost estimate la 145 de milioane de euro, în creștere față de 2016, pe fondul dublării investițiilor și al creșterii pieței, potrivit datelor companiei.

Pentru acest an, compania își menține previziunile de creștere, fiind estimat un avans de 15%.

Compania a devenit în 2006  liderul pieței românești de curierat, poziție consolidată constant datorită investițiilor și serviciilor cu valoare adăugată noi, introduse permanent.

Potrivit www.termene.ro, afacerile companiei au atins 585,95 milioane de lei (circa 125 milioane euro) în 2017, de la 512,38 milioane de lei în urmă cu un an, iar profitul net a coborât la 67,33 milioane de lei, de la 89,14 milioane de lei în 2016.

viewscnt
Afla mai multe despre
fan courier
infrastructura
investitii