Profit LIVE TV - Să ajutăm business-ul. CEO Blue Air: Fără sprijin financiar există riscul ca rutele aeriene să fie preluate de operatori străini

Profit LIVE TV - Să ajutăm business-ul. CEO Blue Air: Fără sprijin financiar există riscul ca rutele aeriene să fie preluate de operatori străini
scris 14 apr 2020

Blue Air, cel mai mare transportator aerian român, transmite că are nevoie de sprijin financiar, având în vedere investițiile efectute în ultimii ani, în caz contrar existând riscul ca rutele aeriene să fie preluate de către operatori străini.

"E foarte ușor ca un operator puternic, solid financiar, sprijinit de alte state, să intre pe piața românească și să preia rutele pe care noi le-am dezvoltat în ultima perioadă. Este ceva ce nu se mai poate recrea dacă e pierdut", a atenționat CEO-ul Blue Air, Oana Petrescu, la Profit TV, în emisiunea Profit LIVE, transmisă începând cu ora 17.30 și în care mediul de business vorbește despre situația actuală.

Urmărește-ne și pe Google News

În urmă cu o săptămână, Blue Air a anunțat că cere Guvernului un împrumut cu dobândă preferențială, care să fie acordat în baza criteriilor calculate pentru o companie aflată într-o situație de criză majoră, arătând că, în luna martie, mai puțin de 30% din personal a continuat să zboare, iar acum peste 90% dintre angajați sunt în șomaj tehnic. Ulterior, ministrul Transporturilor a anunțat că au început discuțiile cu oficialii Comisiei Europene pentru un ajutor care să fie acordat atât Tarom, cât și Blue Air, pentru compensarea efectelor pandemiei, ajutorul total fiind calculat la circa 130 de milioane de euro.

Compania dorește să folosească ajutorul financiar pentru păstrarea angajaților și scoaterea mai rapidă a acestora din șomajul tehnic suportat de stat, întreținerea aeronavelor, ca și pentru cumpărarea certificatelor de carbon, obligație impusă companiilor producătoare de emisii.

"Facem mari eforturi să ne continuăm activitatea", a explicat CEO-ul la Profit TV, arătând că Blue Air tocmai a primit autorizația pentru a asigura și curse cargo și este implicată la acest moment inclusiv în transportul de măști și echipamente medicale către țară.

Problemele transportului aerian se reflectă inclusiv asupra industriei de carburanți, consumul de kerosen scăzând considerabil în acest moment.

Profit LIVE TV - Să ajutăm business-ul. CEO Blue Air: Fără sprijin financiar există riscul ca rutele aeriene să fie preluate de operatori străini

Blue Air este cel mai mare transportator aerian român și al doilea mare jucător pe piața locală, după rivalul ungar Wizz Air. Compania a fost înființată în 2004 și s-a dezvoltat de-a lungul anilor devenind un operator aerian paneuropean, cu baze operaționale în România, Cipru, Italia și Marea Britanie.

Cifrele oficiale arată că, la nivel european, traficul aerian a scăzut cu 91% în martie, comparativ cu aceași perioadă a anului trecut. În cazul României, scăderea este de 94%.

viewscnt
Afla mai multe despre
blue air
profit tv
criza