Platforma de livrare foodpanda, deținută de grupul german Delivery Hero, plănuiește să livreze în peste 40 de orașe până la sfârșitul anului, inclusiv în orașele mai mici unde există potențial foarte mare, și să atragă parteneri și din alte domenii, nu doar cel de food delivery, pentru a satisface nevoile clienților, a anunțat la Profit TV CEO-ul foodpanda România, Andreea Petrișor.
„Am deschis în 6-7 orașe de la începutul anului până acum și suntem prezenți în peste 30. Până la finalul anului, vrem să ajungem în peste 40 de orașe pentru a acoperi practic toate capitalele de județ, mai ales în ideea în care vedem foarte mult potențial și în orașele mai mici. Adică simțim în momentul în care intrăm într-un oraș că era pregătit clientul, ne aștepta”, spune Petrișor, la Profit TV, în emisiunea Profit LIVE, transmisă începând cu ora 17.30 și în care mediul de business vorbește despre situația actuală.
Foodpanda a început să atragă parteneriate și din alte domenii, nu doar food delivery, în contextul în care mai multe magazine și centre comerciale sunt închise.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Vrem să ne extindem spre mai multe zone, altele decât cea de mâncare, în ideea în care vrem să oferim clienților mai multe alternative, de la mâncare la mâncare pentru animale, un buchet de flori sau ce ai nevoie în momentele acestea, mai ales acum, când situația este din ce în ce mai dificilă”, explică CEO-ul.
Petrișor susține că pandemia a avut un efect mixt asupra platformei de livrare în sensul în care, pe de-o parte, restaurantele partenere au decis să-și sisteze temporar activitatea din cauza incertitudinii, iar clienții au fost mai reținuți în a comanda, dar, pe de altă parte, multe restaurante au decis să încheie parteneriate pentru livrare.
„Am avut foarte multe restaurante partenere noi, adică am adus undeva la peste 1.000 de restaurante pe platformă în decurs de câteva luni, tocmai în ideea în care pentru ele a contat foarte mult să-și poată suplini sau adăuga veniturile din food delivery, evident neavând altă opțiune la momentul respectiv. Monitorizăm situația atent, comunicăm foarte des atât cu livratori, cât și cu restaurante tocmai pentru a ne asigura că nu lăsăm garda jos în niciun moment”, mai spune CEO-ul.
De altfel, compania a trebuit să se reorganizeze atât în relația cu clienții, recomandând plata cu cardul, cât și în relația cu partenerii, conform spuselor CEO-ului
„Am pus accent pe plata cu cardul astfel încât clienții să interacționeze cât mai puțin cu livratorul. Lucrul acesta s-a văzut în creșterea procentului plății cu cardul, fiind orașe unde efectiv s-a dublat. Pentru parteneri au fost multe inițiative și campanii dedicate special pe susținerea activității și încurajarea clienților să comande de pe platformă. Am vrut să fim nu doar un intermediar, ci un consultant. Am implementat plăți săptămânale astfel încât ei să nu aibă o problemă de cash, să poată să-și susțină fluxul. La fel, am fost mai atenți la ce produse pun în meniu astfel încât să fie o circulație mai bună, să nu rămână cu stocuri, să le gestioneze mai bine”, adaugă CEO-ul.
Referitor la ieșirea de pe piața din România a companiei Uber Eats, Petrișor susține că foodpanda s-a concentrat pe recrutarea personalului.
CITEȘTE ȘI Profit LIVE TV - Să ajutăm business-ul. Kaufland își păstrează bugetul și volumul investițiilor pentru România. Apel către clienți privind termometrizarea„A ieșit un jucător mare și s-a simțit. Ne-am concentrat foarte mult să aducem talentul din echipa lor și am avut colegi care ne-au însoțit și s-au încadrat repede. În privința restaurantelor partenere, am acoperit aproape 100%, adică restaurantele pe care ei le aveau, le avem și noi pe platformă”, explică CEO-ul.
În luna martie, foodpanda a introdus o nouă funcționalitate în meniul aplicației: butonul Livrare fără contact între utilizator și livrator, ca o nouă măsură de prevenire împotriva răspândirii coronavirusului (COVID-19).
Foodpanda a înregistrat în 2019 o creștere cu 300% a numărului de comenzi online de mâncare, comparativ cu anul precedent. Numărul de restaurante listate pe platformă a depășit pragul de 2.100, dublu față de anul anterior.
Foodpanda a lansat anul trecut și serviciul de livrare de cafea. foodpanda.ro, parte a grupului Delivery Hero, este cea mai mare platformă online de comenzi de mâncare din România, colaborând, în prezent, cu peste 2.100 de restaurante din București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași, Brașov, Constanța, Arad, Ploiești, Oradea, Galați, Craiova, Sibiu, Pitești, Târgu Mureș, Baia Mare, Bacău, Buzău și Brăila.