Cum poate fi promovat turismul montan românesc pe piața externă? Prin cât mai multe investiții, mai ales în pârtii, astfel încât stațiunile montane din România să se apropie de cele din țări precum Elveția, Austria sau Franța, preferate de turiștii străini.
„Nu este foarte ușor, pentru că ne batem cu țări care au experiență. Mă refer la pârtiile pe care le găsim în Austria, Elveția, Franța, Italia. Acestea sunt stațiuni turistice montane care au o lungă tradiție, știu cum să facă turism și au și infrastructura necesară să facă acest lucru”, a explicat, la PROFIT NEWS TV, Alin Gerbacea, Director Executiv Complexul Hotelier Cheile Grădiștei.
El adaugă că cele mai multe investiții sunt necesare în pârtii, care să fie funcționale pe toată perioadă anului.
„Avem pârtii care nu sunt foarte bine administrate sau sunt de lungimi mai mici și atunci este foarte greu să faci promovare, să atragi clienți care vor să aibă pârtii de lungimi mari și să-și petreacă timpul într-o locație unde nu este foarte aglomerat. La noi, sezonul de iarnă este unul destul de aglomerat”, completează acesta.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV (Re)Descoperă România - Meidan Butnaru, antreprenor în domeniul turismului: E foarte important să dezvoltăm partea de atragere a turiștilor străini în România și să devină un proiect de interes naționalComplexul Hotelier Cheile Grădiștei este prezent în două locații, la Moeciu, cu 170 de locuri de cazare, și Fundata, cu peste 500 de locuri de cazare.
„În ultimii doi ani am mai deschis la Fundata încă o pârtie care să ajute pârtia principală de ski. Ne propunem în următorii ani să dezvoltăm și să mărim pârtiile de ski pe care le avem în portofoliu. De asemenea, vrem sa dezvoltam în următorii ani o pârtie care să lege cele două locații, aflate la o distanță de 5 km una de cealaltă”, mai spune Alin Gerbacea.
De altfel, și pe plan local promovarea turismului reprezintă o provocare, mai ales că a crescut neîncrederea la nivel național în ceea ce privește serviciile pe care le oferă hotelierii.
„Cu toții am auzit că serviciile hoteliere sunt destul de scumpe, poate mai scumpe decât în afara țării și ne luptăm cu astfel de lucruri. Însă cred că putem să atragem turiști și să promovăm România făcând un turism real, fără reclame false, fără promovări ale unor servicii sau al unui nivel de servicii pe care nu putem să-l atingem”, subliniază directorul executiv al Complexului Hotelier Cheile Grădiștei.
CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV (Re)Descoperă România - Florin Poștoacă, Sales Manager Nordis Group: Investițiile în imobiliare sunt cele mai sigure pentru că stochează valoarea, care crește în timp. Proprietățile premium au devenit o necesitatePotrivit acestuia, și prin tichetele de vacanță, a căror valabilitate a fost prelungită recent până la finalul anului 2022, se face o promovare a turismului intern.
„Sunt o măsură foarte bună. Am observat că foarte multe persoane care nu au avut ocazia să călătorească sau nu și-au permis au reușit să facă asta beneficiind de tichetele de vacanță”, afirmă el.
Planurile pentru 2022 ale Complexului includ și dezvoltarea părții de agrement, dar și a bazei sportive și de recuperare.
„Acum avem în dezvoltare și se află în proporție de 95% finalizat proiectul pentru o nouă bază de recuperare, cu piscină semiolimpică, cu mai multe zone de relaxare, cu salină, masaj, foarte multe saune de toate tipurile. Iar “perla coroanei” va fi noul patinoar pe care dorim sa-l deschidem undeva anul viitor și să avem organizate aici competiții sportive la nivel internațional. Este un pationar acoperit permanent. Planul este ca pentru cele mai răcoroase șase luni acesta să fie folosit pentru scopul principal, cel de patinoar, iar pentru celelalte șase luni să fie folosit pentru evenimente de mare anvergură sau cantonamente”, mai spune Alin Gerbacea.