De ce au plătit doi actori americani 2,5 milioane de dolari pentru o echipă galeză din divizia a cincea?

De ce au plătit doi actori americani 2,5 milioane de dolari pentru o echipă galeză din divizia a cincea?
scris 26 apr 2023

Actorii americani Ryan Reynolds și Rob McElhenney au plătit, în 2020, 2,5 milioane de dolari pentru echipa galeză Wrexham, al treilea cel mai vechi club de fotbal din lume.

Echipa se afla în divizia a 5-a a fotbalului englez, cu aproape nicio șansă de a ajunge în Premier League. Wrexham a promovat zilele trecute în divizia a patra după victoria cu Boreham Wood, promovând din National League în Ligia a doua din English Football League (EFL) pentru prima dată în ultimii 15 ani. Chiar și așa, este departe de vârf, motiv pentru care ne-am putea întreba care au fost motivele din sfatele achiziției echipei.
Urmărește-ne și pe Google News
VIDEO România are recordul celui mai mare tricou din lume. Acreditare Guinness World Records CITEȘTE ȘI VIDEO România are recordul celui mai mare tricou din lume. Acreditare Guinness World Records

Decizia de a cumpăra Wrexam nu are neapărat legătură cu Premier League, potrivit Sports Hub ZA, ci a fost mai degrabă a fost o strategie inteligentă de marketing. 

Investițiile americane în fotbalul englezesc nu sunt ceva nou. Jumătate din Premier League are acum proprietari americani, inclusiv Chelsea, Manchester United, Arsenal, Liverpool și multe altele. Motivele includ jocul global, creșterea drepturilor mediatice și evaluările mai mici decât cele din NFL, NBA etc.
Dar Ryan Reynolds și Rob McElhenney au cumpărat Wrexham AFC, un club de liga a 5-a dintr-un oraș de muncitori. De ce? Ei bine, răspusul ar putea fi...geniu de marketing.
David Popovici: Eu nu vreau să știu câți bani fac, câți bani câștig pe lună CITEȘTE ȘI David Popovici: Eu nu vreau să știu câți bani fac, câți bani câștig pe lună

Wrexham este deținută de fani, așa că Reynolds & McElhenney s-au întâlnit cu 2.000+ suporteri (pe Zoom) în 2020 și au făcut o ofertă.

Au fost de acord să investească 2,5 milioane de dolari în jucătorii și facilitățile clubului și chiar au semnat un contract de închiriere a stadionului din Wrexham pe 25 de ani, astfel încât fanii să știe că nu vor muta echipa.
 
Dar adevărata piesă de teatru a fost o serie de documentare în stil "Netflix" care a urmărit achiziția lor, investiția în club și călătoria echipei înapoi spre proeminență. Serialul se numește "Welcome to Wrexham", iar  primul sezon a fost un succes masiv, atât pe teren, cât și în afara lui.
FOTO Metin Dogan investește peste 60 de milioane de euro în dezvoltarea, lângă București, a unui resort de golf și a unui ansamblu rezidențial CITEȘTE ȘI FOTO Metin Dogan investește peste 60 de milioane de euro în dezvoltarea, lângă București, a unui resort de golf și a unui ansamblu rezidențial

"Welcome to Wrexham" a debutat pe postul FX în luna august. Emisiunea a primit un scor de 97% din partea publicului și a fost imediat aprobată pentru sezonul doi. Probabil, clubul a făcut bani frumoși din această afacere: 400.000 de dolari pe oră de conținut și serial de 8 părți, adică circa 3,2 milioane de dolari în venituri.

Dar asta este doar o parte din succesul lor. Conturile de pe social media au explodat:
Twitter: de la 45.000 la 209.000 (+364%)
Instagram: de șa 27.000 la 208.000 (+670%)
TikTok: De la 0 la 459.000
 
Și, cel mai important, Wrexham a transformat această atenție sporită în venituri tangibile. Wrexham AFC a semnat contracte de sponsorizare  cu mai multe companii: TikTok, Expedia, Vistaprint și Aviation American Gin. Iar numărul de fani care cumpără abonamente aproape că s-a triplat.
 
Este exemplul perfect de antreprenori care iau un grup sportiv local și folosesc marketingul strategic pentru a-l duce la nivel global. Acest lucru nu a adus beneficii doar lui Ryan Reynolds și Rob McElhenney - a adus beneficii și fanilor Wrexham AFC.
 
viewscnt
Afla mai multe despre
wrexham
ryan reynolds
rob mcelhenney