Un document trimis de Facebook firmelor de publicitate relevă faptul că aplicația Messenger va include în curând reclame.
Documentul, care a ajuns în posesia celor de la TechChrunch, încearcă că pregătească partenerii Facebook din zona de publicitate pentru iminenta promovare de produse și servicii ce va fi integrată în Messenger.
Fără ca mutarea pregătită de Facebook să constituie o surpriză, este de notat că planurile Facebook în acest sens sunt avansate, iar lansarea este planificată pentru trimestrul doi ai anului.
Este însă important de știut că nu vorbim de bannere publicitare, ci de mesaje text targetate într-un mod specific. Astfel, regulile impuse de Facebook spun că o companie nu poate targeta pe oricine și oricum, ci doar pe acei utilizatori care s-au angajat anterior într-o discuție cu firma respectivă.
Această abordare ar trebui, pe de o parte, să limiteze o potențială avalanșă de mesaje nesolicitate, iar pe de altă parte, să asigure o targetare eficientă a utilizatorilor - presupunând că o discuție legată de produsele unei firme reprezintă o formă de interes a utilizatorului pentru acestea.
Condiția unui contact anterior din partea utilizatorului este esențială în planul Facebook de monetizare a aplicației Messenger. Iar pentru a facilita cumva contactarea companiilor, Facebook a confirmat deja că lansa un short link de forma fb.com/msg.
Acest short link va fi modalitatea prin care orice utilizator de Facebook va putea contacta o firmă pentru a solicita servicii sau a-și exprima aprecierea ori nemulțumirea față de prestația acesteia. Este o încercare din partea Facebook de a înlocui clasicul contact telefonic dinte client și firmă cu unul scris, prin intermediul aplicației Messenger.
Odată ce utilizatorul a stabilit precedentul unui contact cu o anumită firmă, aceasta are undă verde să-l targateze și să-i transmită prin intremediul aplicației Facebook Messenger diverse oferte sau comunicări.
Iar comunicările trimise de firme prin intermediul Facebook Messenger ar putea lua diverse forme:
- un teaser pentru un viitor produs
- un anunț oficial de lansare a unui produs nou
- anunțarea unor reduceri
- remindere sau retargetări ale celor care au căutat la un moment un produs, dar nu l-au achiziționat încă
Iar aceste comunicări ar putea fi însoțile de elemente cât mai relevante și mai creative, de la texte inspirate la gif-uri animate.
Și nu este doar o încercare de substituire a contactului telefonic cu Facebook Messenger, ci și o modalitate de promovare mult mai bine targetată decât clasicele SMS-uri publicitare primite prin intermediul operatorilor GSM.
O companie mare, cunoscută la nivel global, ar putea avea astfel acces la un important procentaj din cei peste 800 milioane de utilizatori care folosesc Facebook Messenger.
Și nu doar companiile mari ar fi avantajate. Să luăm exemplul unui business local, un mic restaurant cu livrare la care ai trimis anterior o comandă. Acesta va putea să-ți dea mesaj pe Facebook Messenger cu o nouă ofertă din meniu, însoțită de o poză relevantă, fix la ora la care ți se face foame.
Ca și rețeaua socială, Facebook Messenger nu va mai fi doar despre prieteni. În scopul monetizării, își vor face loc treptat și afacerile. Doar că Facebook trebuie să facă acest pas cu mult mai multă grijă, pentru că o aplicație de chat este pentru utilizator mult mai personală decât rețeaua socială, care este văzută ca un loc mai mult sau mai puțin public.
O forțare a notei ar putea aliena utilizatorii, care și așa nu duc lipsă de alternative. Telegram, de exemplu, abia așteaptă ca Messenger și WhatsApp, ambele deținute de Facebook, să își dezamăgească utilizatorii.
Un anunț ofical în acest sens ar putea fi făcut la conferința F8, care va avea lor în perioada 12-13 aprilie.