În ultimele 12 luni, cel mai mare site de streaming video, YouTube, a plătit către casele de discuri, artiști și compozitori peste 4 miliarde de dolari.
Anunțul, făcut de Lyor Cohen, șeful pe partea de muzică la YouTube, pe blogul platformei de streaming, vrea să arate progresul pe care produsul pe care-l reprezintă l-a făcut de când era împânzit de litigii cu deținătorii drepturilor de distribuție, până în prezent, când reprezintă o sursă importantă de venituri pentru aceștia.
În anunț se menționează că peste 30% din banii plătiți industriei muzicale, care vin din reclame și abonamente, au fost generați pe baza conținutului creat de utilizatori.
Spre comparație, Spotify, un produs cu mai puțini utilizatori decât YouTube și fără video, a plătit industriei de muzica anul trecut 5 miliarde de dolari.
Fără să ofere date concrete, Cohen mai spune că, în primul trimestru, YouTube a dobândit mai mulți membrii plătitori decât în orice altă perioadă.
Membrii plătitori, în cazul YouTube, sunt cei care aleg să se aboneze la YouTube Music sau YouTube Premium. Cel din urmă, include YouTube Music și scapă utilizatorii de foarte numeroasele reclame cu care platforma de video asaltează utilizatorii care aleg să nu plătească.
Tăcerea YouTube în privința cifrelor absolute privind performanța serviciilor sale pe bază de abonament arată că acestea sunt mult în urma produselor concurente, precum Spotify sau Apple Music.
Vina pentru acest lucru o poartă, în primul rând, politica confuză a companiei, care a schimbat de mai multe ori strategia și brandurile produselor sale, până a ajuns la YouTube Premium și YouTube Music.