Banca Transilvania face parte dintr-un proiect-pilot cu Direcția Generală pentru Evidența Persoanelor prin care verificarea și actualizarea periodică a datelor acestora se va face automat.
Într-o primă etapă, proiectul a constat în preluarea de către bancă a datelor cărților de identitate ale unor clienți existenți, din Registrul Național de Evidență a Persoanelor, pentru a actualiza informațiile respective în baza de date BT. Până acum au fost actualizate cu succes de Banca Transilvania informațiile a peste 80.000 de clienți persoane fizice, informează banca.
Banca Transilvania mai arată că anul viitor va începe următoarea etapă, care va consta în verificarea și actualizarea datelor personale ale clienților, prin verificarea online, instant, la Registrul Național de Evidență a Persoanelor, așa încât aceștia nu mai trebuie să vină la bancă pentru actualizarea datelor din cărțile de identitate.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Verificările datelor clienților se vor realiza începând cu anul viitor la deschiderea contului, indiferent de canalul ales de client – atât în una dintre agențiile Băncii Transilvania, cât și online, și în mod recurent, cum ar fi la expirarea cărții de identitate, fără a mai fi necesar ca modificările să fie anunțate/actualizate la bancă de către clienți.
Clienții băncilor sunt adesea somați să-și actualizeze datele la bancă, pentru a nu pierde accesul la conturi și servicii, chiar dacă de multe ori nu s-a schimbat nimic referitor la datele lor de identitate. În unele cazuri actualizarea se poate face și prin aplicațiile băncilor, fără a fi nevoie de deplasarea la ghișeu.
Banca Transilvania are în total 4 milioane de clienți și 20% cotă de piață din active.