Partea cea mai bună a pandemiei este că, în România, oamenii au devenit cu adevărat preocupați de unde își cumpără produsele, spune, la PROFIT NEWS TV, Răzvan Crișan, cofondator Kane Group. Consumatorii nu mai sunt atât de ușor impresionați de etichetă, ci sunt interesați de cine face respectivul produs.
“Și asta se vede pe toate părțile, lucru care nu era neapărat o realitate înainte 2020. Deci, partea bună este că oamenii care au făcut investiții în a se certifica bio sau a avea produse care au o origine foarte clară o să aibă destul de mult de câștigat în următoarea perioadă”, spune acesta.
Deși există interes pentru produsele locale, Răzvan Crișan afirmă că “interesul trebuie să se transforme și într-o tranzacție”.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“Înainte de pandemie nu a fost atât de mult interes în a cumpăra cu adevărat produse locale, însă din 2020 a devenit un interes foarte real și oamenii au început să și cumpere produse nu doar să spună că susțin și atât.
Foarte mulți oameni se întreabă cum poate un morcov bio din Germania să fie mai ieftin decât un morcov bio din România. Asta se întâmplă pentru că s-a investit foarte mult în infrastructura bio din Germania, astăzi oamenii sunt super competitivi.
Pentru a deveni bio trebuie să ai o certificare, trebuie să treci prin niște procese prin care agricultorii români de abia acum încep să treacă. Realitate e foarte simplă. Forțele pieței așa funcționează”, explică cofondatorul Kane Group, care consideră că agricultorii au parte de mari provocări pentru a face trecerea la agricultură bio, dat fiind faptul că sunt puține canale de distribuție.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene despre reforma pensiilor: Chiar dacă o să fiu criticat, sunt situații de obrăznicie!“Spre exemplu, un producător poate să creeze 10.000 de borcane, iar un lanț internațional are nevoie de 100.000 de borcane în fiecare zi. E o discrepanță între ceea ce cere un astfel de cumpărător și ce se poate produce. Cumva răspunsul la această provocare și care s-a văzut și în agricultură în ultimii ani este ideea de a merge spre cooperativă, pentru a vedea cum îți aduni resursele astfel încât să poți să faci niște lucruri la comun”, precizează el.
Răzvan Crișan mai spune și că în România, în ultimii ani, s-a dezvoltat mai degrabă o infrastructură atât investițională, cât și educațională pentru antreprenorii din zona de servicii și IT, însă, pentru cei care activează în zona de producție, resursele sunt mult mai puține.
“Adică tu nu ai cum să scalezi la fel de rapid pe aceeași metodologie când produci ceva cum face zona de servicii. Astrele globale se aliniază destul de în favoarea noastră, apropo de mutarea lanțurilor de aprovizionare în apropierea clientului final. România are un avantaj fantastic în zona asta. Din păcate noi ne-am cam pierdut atât infrastructura, cât și capacitatea de a produce lucruri. Trebuie să învățăm să trecem de la partea de producție pentru alții la a crea propriile noastre branduri”, afirmă antreprenorul.