Există foarte multe lipsuri în sistemul de învățământ din România, ce țin atât de infrastructură, birotică, de o legislație care nu este coerentă și care este schimbată frecvent, cât și de o lipsă de responsabilitate din partea familiilor, spune, la PROFIT NEWS TV, Iulian Cristache, președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți.
„Trebuie să avem o abordare corectă, obiectivă și să nu arătăm doar înspre clasa politică, înspre unitățile administrativ teritoriale și să ne uităm și în curtea noastră, a părinților, pentru că este obligatoriu ca o educație de bază să plece din familie. Acum, elevii ajung la școală la clasa pregătitoare în jur de 5 ani jumate, 6 ani, și ne dorim ca până în 2030 să existe obligativitatea ca educația timpurii să înceapă cu grădinița de la grupa mică”, spune acesta.
Pentru îmbunătățirea sistemului educațional și reducerea abandonului școlar, el consideră că este necesară o colaborare concretă între familie și școală. De asemenea, Iulian Cristache subliniază și necesitatea unei legislații care să favorizeze dezvoltarea sistemului educațional.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
„Abandonul școlar pleacă în special din mediul rural, acolo unde într-adevăr sunt mari probleme, acolo unde poate vorbim de familii care părăsesc țara și își lasă copiii în grija bunicilor, care nu au neapărat un mod corect de a avea grijă de aceștia.
Vorbim și de niște școli care nu asigură absolut deloc minimul necesar, de o resursă umană necalificată, de ascunderea gunoiului sub preș, pentru că, în acest moment, avem o legislație foarte coerentă care spune ce trebuie să facă o familie când are problemă, ce trebuie să facă un cadru didactic dacă observa că un copil are probleme la nivelul familiei sau o problemă la nivelul unității de învățământ”, precizează Iulian Cristache.
Președintele Federației Naționale a Asociațiilor de Părinți mai subliniază și importanța investițiilor în sistemul educațional național, menționând că „dacă nu investim în educație nu vom avea un viitor”.
„Deja suntem la un nivel foarte jos. Sunt și acum școli care nu au o finanțare care să le ajungă de-a lungul anului și stau cu mâna întinsă fie la consiliul local, fie la finanțări suplimentare, la sponsorizări”, atrage el atenția.
„Ar trebui să vorbim de o politică publică continuă, chiar dacă într-un an vin doi miniștri. Din păcate, fiecare ministru și fiecare partid politic vine cu o viziune proprie ceea ce nu este absolut deloc în regulă. Avem nevoie de politici publice care să încurajeze apariția unor profesori foarte buni în sistem”, adaugă acesta.