Evaluarea Națională sau Bacalaureatul nu stimulează creativitatea elevilor și nici nu reflectă cunoștințele lor despre subiectele respective, spune, la PROFIT NEWS TV, Cătălin Gherghe, coordonator al lotului olimpic de matematică și Prodecan al Facultății de Matematică de la Universitatea din București.
Recent, pentru această reușită, el și elevii au fost premiați de Profit.ro în cadrul ediției a cincea a Galei Povești cu Profit... made în România.
„Din păcate, Bacalaureatul nu cuantifică neapărat cunoștințele așa cum ar trebui ale unui elev. Până acum majoritatea subiectelor la aceste examene se bazează pe aplicarea unor rețete. Copiii sunt pregătiți în școală să poată rezolva anumite tipuri de probleme, în detrimentul testării creativității. Examenele acestea nu stimulează creativitatea. De multe ori, pregătirea constă în a învăța formule, rețete și nu neapărat în a răspunde la întrebări”, mai spune acesta, adăugând că nici subiectele de la Bacalaureat nu sunt așa cum ar trebui să fie.
„Am fost de mai multe ori în America, iar examenele la ei la matematică se desfășoară diferit. Copiii primesc un caiet cu formule, deci nu trebuie să le memoreze. Astfel, copilul scapă de un stres, având caietul acela cu formule. La noi nu cred că s-a pus problema de așa ceva”, adaugă el.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Ministrul Turismului, despre promovarea României cu ajutorul influencerilor: Nu au avut nicio influențăDe altfel, elevii intră și la facultate cu o viziune deformată asupra matematicii, dat fiind faptul că examenele finale se bazează mai degrabă pe memorare, decât pe folosirea inteligenței.
„Dacă în liceu ei se pregătesc pentru un examen de evaluare în care aplică niște rețete, învață niște formule și nu au o viziune asupra disciplinei respective, bineînțeles că vin cu o imagine puțin deformată asupra a ceea ce înseamnă matematica și aici nu e neapărat vina lor. Este pentru că așa li s-a spus, așa au fost învățați.
Dar nu este nici vina profesorului, pentru că el până la urmă este obligat mai mult sau mai puțin să îi pregătească pe copii pentru acele examene. Dacă s-ar schimba puțin această examinare la Bacalaureat s-ar putea să nu mai apară aceste probleme”, precizează acesta.
CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Daniel Cadariu, ministrul Antreprenoriatului și Turismului: Venim anul viitor cu o reducere de personal de minimum 10%. Avem multe plecări la agenții, nu s-a prezentat nimeni la concurs. Majorări salariale blocate Alte probleme ale sistemului de învățământ vin și din modul în care sunt finanțate universitățile.
„În învățământul universitar finanțarea se face pe student. Nu se face pe program, pe disciplină. Și atunci apar probleme. Pentru că, dacă nu ai studenți mulți, atunci nu mai ai bani. Ce faci ca să ai studenți mulți? Ești mai mult sau mai puțin forțat să îi promovezi și astfel calitatea scade. Aceasta finanțare pe student strică multe lucruri”, mai spune Cătălin Gherghe.