PROFIT NEWS TV Grindeanu: Îmi doresc să păstrăm TAROM, dar pentru asta trebuie aplicată restructurarea. O companie de mărimea TAROM trebuie să aibă doar 600-700 de angajați și 90% să fie personal navigant. Au avut dublu, acum au cam 1.000!

PROFIT NEWS TV Grindeanu: Îmi doresc să păstrăm TAROM, dar pentru asta trebuie aplicată restructurarea. O companie de mărimea TAROM trebuie să aibă doar 600-700 de angajați și 90% să fie personal navigant. Au avut dublu, acum au cam 1.000!
scris 20 apr 2022

Ministrul Transporturilor, vicepremierul Sorin Grindeanu, a declarat, în emisiunea Talk News de la Profit News TV, că își dorește să păsteze compania aeriană națională TAROM, dar pentru a face acest lucru trebuie să fie pus în aplicare planul de restructurare, discutat și cu Comisia Europeană, care prevede restructurarea. Despre concedierile din companie, ministrul a spus că el știe că o companie de mărimea TAROM trebuie să aibă doar 600-700 de angajați și 90% dintre aceștia trebuie să fie personal navigant. Despre situația de la TAROM, el a afirmat că a avut dublu salariați, iar acum a ajuns la aproximativ 1.000 de salariați, doar jumătate fiind personal navigant.

VEZI ȘI Mesaj surprinzător și ironic la adresa românilor al Ambasadei Rusiei la București

În 2020, conform celor mai recente date publice disponibile, TAROM a avut pierderi de 439,8 milioane de lei, comparativ cu 169,6 milioane de lei în 2019, și afaceri de 355,3 milioane de lei, de la 1,35 miliarde de lei în 2019.  Ultimul an în care compania aeriană a înregistrat profit a fost 2007.

Urmărește-ne și pe Google News

Recent, angajații TAROM au ieșit să protesteze, cerând salarii mai mari cu 35%, deși compania de stat este pe pierdere de 11 ani consecutivi

TAROM este controlată de stat, prin Ministerul Transporturilor. Potrivit unei analize din cadrul companiei, astăzi, raportul este 1 șef la 11 angajați.

VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Nu suntem încă într-un moment de panică. Investitorii arată încredere în piețele bursiere CITEȘTE ȘI VIDEO PROFIT NEWS TV Bogdan Maioreanu, analist eToro: Nu suntem încă într-un moment de panică. Investitorii arată încredere în piețele bursiere

”Eu îmi doresc să păstrăm TAROM-ul, dar pentru a face acest lucru trebuie să fie pus în aplicare acest plan de restructurare pe care și l-au asumat înainte de a fi ministru, transmis Comisiei Europene”, a spus ministrul, arătând că cei de la Comisia Europeană au mai trimis o serie de întrebări la începutul săptămânii, la care s-au trimis deja răspunsurile.

În privința planului de restructurare, Sorin Grindeanu a spus că ”altă soluție nu există”, iar soluția dă posibilitatea, deși nu e sigur, de a salva această companie. ”Dacă nu o aplicăm, finalul este cel al Alitalia. Eu cred că e bine să spunem adevărul”, a mai precizat Grindeanu.

În privința concedierilor în cadrul companiei, Sorin Grindeanu a precizat că știe exact cam cât trebuie să aibă o companie de mărimea TAROM, el menționând că a început această restructurare de personal, dar nu e singura componentă, să dai oameni afară, ci trebuie să să eficientizeze rute și să umble și la cheltuieli.

PROFIT NEWS TV Claudiu Cazacu, Consulting Strategist XTB România: Este posibil să avem fluctuații considerabile pe piața criptomonedelor în perioada următoare CITEȘTE ȘI PROFIT NEWS TV Claudiu Cazacu, Consulting Strategist XTB România: Este posibil să avem fluctuații considerabile pe piața criptomonedelor în perioada următoare

”O companie de mărimea TAROM trebuie să aibă 600 sau 700 de angajați și 90% și ceva trebuie să fie personal navigant. Au avut dublu, când am preluat mandatul, pe la 1.300, acum sunt să zicem la 1.000, un pic peste”, a mai explicat Grindeanu, adăugând că doar jumătate este personal navigant.

Ministrul Transporturilor a mai arătat că restructurarea este singura variantă de a salva compania.

”Nu am niciun fel de ezitare de a urma acest drum pentru că este singura șansă”, a mai spus ministrul.

În vara anului trecut, TAROM a anunțat că declanșează procedurile de restructurare a personalului, care afectează un număr de 241 de posturi din structura curentă. Astfel,  fost declanșată concedierea colectivă a o parte dintre angajați.

TAROM a stabilit ca 65% dintre angajați să intre în șomaj tehnic de la 1 aprilie 2021.

În fiecare departament trebuie să rămână doar 35% din personal.

Planul de restructurare al Tarom, trimis Comisiei Europene ulterior primirii ajutorului de salvare, prevede disponibilizarea a 700 dintre cei aproape 1.500 de angajați, închiderea a 11 agenții externe, restructurarea urmând să se deruleze în următorii doi ani.

viewscnt
Afla mai multe despre
tarom
grindeanu