Nicolas Maure, cel care a condus uzina Dacia și apoi toate operațiunile Dacia și Renault din România, devenit ulterior vicepreședinte al Renault Group, va coordona toate operațiunile companiei franceze în Rusia și Comunitatea Statelor independente.
Nicolas Maure a devenit un specialist al companiei pentru piața din Rusia, după ce a condus uzinele Avtovaz, ca președinte și CEO, timp de patru ani. În 2020, după sosirea lui Luca de Meo la conducerea Renault, Maure a fost numit Chief Turnaround Officer al întregului grup, o funcție înființată în premieră de compania franceză. Misiunea lui Nicolas Maure a fost exact aceea de a pregăti transformarea radicală a Renault, conform planurilor lui De Meo.
La doar câteva luni de la această numire, Nicolas Maure se întoarce în Rusia, unde va conduce nu doar uzinele Avtovaz, ci toate oeprațiunile grupului pe această piață, inclusiv vânzările Lada și implementarea planurilor privind funcționarea unității de business Dacia & Lada. Renault domină piața din Rusia, atât cu brandul local Lada, cât și cu marca proprie, Renault, având un succes important cu modelele Dacia care sunt vândute sub sigla franceză sau sub cea rusă, Lada.
Nicolas Maure va fi subordonat direct lui Luca de Meo în noua funcție.
„În Rusia, a doua cea mai mare piață a grupului în termeni de producție și vânzări cu mărcile Renault și LADA, Renaulution este pe drumul bun. Ne concentrăm pe crearea de valoare și dezvoltarea de sinergii în beneficiul mărcilor. Experiența lui Nicolas Maure și cunoașterea Rusiei și CIS va fi un avantaj în această provocare. Misiunea de transformare, condusă de Nicolas din septembrie 2020 cu obiectivul de generare de cash și revenire la profitabilitate până în 2023, rămâne o prioritate absolută pentru companie”, a declarat Luca de Meo, CEO al Groupe Renault.
Nicolas Maure este absolvent al École Centrale de Paris (1983) și deține un MBA INSEAD (1985), Franța. Lucrează în Renault din 2000, începând ca director de achiziții, venind de la Faurecia și Valeo. A devenit director pentru planul de calitate, în 2003, manager al Societății de Transmisii Automate, 2004, pentru ca în 2006 să devină director al uzinei Dacia din Mioveni. În 2008 a fost numit vicepreședinte al organizației de achiziții comune Renault Nissan, iar în 2013 a devenit vicepreședinte al Group Manufacturing Performance. În 2014 s-a întors în România, ca director al Group Renault România și CEO al Automobile Dacia.
De aici, a plecat, în 2016, președinte și CEO AVTOVAZ, după achiziția pachetului majoritar de către Renault. Din 2018 a decenit președinte al Consiliului de Adminsitrație al AVTOVAZ și președinte al Regiunii Eurasia. Din septembrie a devenit membru al board-ului Renault Group și Chief Turnaround Officer.
Activitățile din Rusia ale Renault se intersectează tot mai mult cu cele ale Dacia, ca urmare a unificării activităților Lada și Dacia. Marca rusă de automobile folosește tot mai mult platformele vechilor modele Dacia, în timp ce noile modele sunt introduse sub marca Renault pe piața rusă. Uzina Avtovaz din Rusia produce modelele Dacia pentru piața locală, Duster, Sandero și Logan, în propriile uzine.